וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי גיל ואיתן אלדר מוחקים את סגיאל מהבורסה לפי שווי של 1.4 מיליון שקל בלבד

גולן פרידנפלד

27.7.2003 / 12:51

מחיר הצעת הרכש למניה עומד על 14.3 אגורות והוא נמוך בכ-99% ממחיר השוק של המניה; הערכות: ייתכנו הצעות רכש נוספות לחלק מחברות הקבוצה



רועי גיל ואיתן אלדר רוצים למחוק את חברת סגיאל מהמסחר בבורסה. היום מפרסמת חברת נכסי אלדר גיל ומהוני בע"מ (חברה בשליטתם של רועי גיל, איתן אלדר ויורם נג'אח) הצעת רכש למניות חברת סגיאל הנמצאים בידי הציבור הרחב. ההצעה מתייחסת ל-1.39 מיליון מניות של סגיאל ואשר מהוות 14.34% מהון המניות שלה, והיא אינה כוללת את מניות משפחת שטראוס, מניות חברת שובל שדמה מימון וסחר ומניותיהם של גיל ואלדר. על פי ההערכות בשוק צפויים גיל ואלדר למחוק מהמסחר חברות נוספות בקבוצה אשר אינן תורמות לעסקי הקבוצה מחד גיסא אך מגדילות את הוצאותיה השוטפות מאידך גיסא.



מחיר הצעת הרכש שננקב עומד על 14.3 אגורות למניה, לעומת מחיר המניה בבורסה אשר עומד על 16.5 שקל. מנתונים אלו עולה כי מחיר הצעת הרכש נמוך בכ-99.13% מהמחיר בבורסה והוא משקף לסגיאל שווי של 1.4 מיליון שקל בלבד. עלות הצעת הרכש הכוללת מסתכמת בכ-200 אלף שקל.



הפער בין שווי השוק למחיר הצעת הרכש נובע מהעובדה שכיום שוויה של סגיאל הוא למעשה שווי שלילי ומחזורי המסחר במניה שואפים לאפס, ומכיוון שלא נעשו במניה עסקות בין קונה מרצון ומוכר מרצון, נוצר פער אדיר בין שווי החברה בבורסה לבין שוויה הריאלי כפי שבא לידי ביטוי בהסדר החובות של הקבוצה.



חברת סגיאל מחזיקה בשליטה בחברת גבור ודרכה בשורה של חברות בורסאיות, בהן גבור נדל"ן, גבור אלפא, נעמן פורצלן וירדן השקעות. קבוצת גבור נקלעה לקשיים תזרימיים חמורים וביום שישי האחרון הגיעה הקבוצה להסדר עם הבנקים ובעלי איגרות החוב, לפיו ימחקו אלו כ-150 מיליון שקל מחובות הקבוצה הנאמדים בכ-700 מיליון שקל.



מתוך סכום זה ימחוק הבנק לפיתוח התעשייה 45 מיליון שקל, בנק הפועלים ימחוק חוב של 30 מיליון שקל, בנק המזרחי ייאלץ לבצע מחיקה של כ-7 מיליון שקל, ובנק לאומי לא יבצע מחיקות בגין חובות הקבוצה כלפיו, אך יעמיד לגבור הלוואה בהיקף של 10 מיליון שקל. בעלי איגרות החוב של גבור ספורט, כמו במקרים קודמים של הסדרים דומים עם הבנקים, ייאלצו להסתפק ב-30% בלבד מהחובות של החברה כלפיהם - המסתכמים בכ-97 מיליון שקל, ולמעשה "יוותרו" על 68 מיליון שקל מחובות גבור למען ההסדר.



מצד שני, בעלי השליטה בגבור התחייבו להזרים לחברה הון בהיקף כולל של 48.5 מיליון שקל על מנת לייצב את מצבה הפיננסי הרעוע, ויקבלו לידיהם 63% ממניות גבור המוחזקות כיום על ידי חברת סגיאל. גיל, אלדר ושותפם, יורם נג'ח, צפויים להזרים 15 מיליון שקל, משפחת שטראוס תזרים 12 מיליון שקל, קבוצת משקיעים נוספת תזרים לקופת החברה 15 מיליון שקל, וחברת שובל שדמה מימון וסחר, המחזיקה ב-13.8% מסגיאל, תזרים 6.5 מיליון שקל.



בנוסף תמשוך גבור ספורט 7.2 מיליון שקל מחברה פרטית בבעלותה, וגם אלו ישמשו אותה כמקור לתשלומים הכרוכים בביצוע ההסדר. מקור נוסף שישמש את הקבוצה הוא הלוואה בהיקף של 10.8 מיליון שקל, שקיבלה מבנק לאומי, כך שבסך הכול יוזרמו לחברה 66.5 מיליון שקל באופן מיידי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully