וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה שוקלת לקבוע בתנאי המכרז לערוץ 2 תנאים זהים למכרז ערוץ 10

רוני קורן-דינר

27.7.2003 / 13:00

שקלאר מציע שמכרז יוכרע לפי משקל של 70% לתוכן ו-30% השקעה כספית, כדי שההשקעה הגבוהה ביותר לא תקבע; במכרז ערוץ 10, למרות החלוקה, נבחרו שתי ההצעות הגבוהות ביותר

עם סיום דיוני ועדת הכלכלה של הכנסת וההחלטה להמשיך ולדבוק בשיטת הזכיונות, החלה הרשות השנייה להיערך למכרז להפעלת ערוץ 2. בדיון בוועדת הכלכלה ביום חמישי האחרון נקבע כי המכרז על זיכיון ערוץ 2 ייערך בספטמבר 2004. לאחר תום תקופת הארכת הזיכיון בערוץ, בנובמבר 2005, יופעל ערוץ 2 בידי זכיין אחד בלבד שיזכה במכרז. כזכור, במידה שערוץ 10 לא ישרוד, ייערך המכרז לשני זכיינים בערוץ 2.

מהרשות השנייה נמסר כי לאור הלקחים שנלמדו ממכרז ערוץ 10 תחל הרשות כבר בשבועות הקרובים בשימוע ציבורי במטרה לקבוע את אופיו של המכרז ואת הפרמטרים לבחירת הזוכה בו.

עמדת מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, היא כי נוכח הניסיון הנצבר מהתנהלות ערוץ 10 והקושי שהתעורר בעמידה בהתחייבויות כספיות יש צורך לתת משקל יתר לפרמטרים התוכניים. עם זאת, שקלאר מציע לקבוע כי המכרז לערוץ 2 יוכרע לפי משקל של 70% לתוכן ו-30% השקעה כספית - בדיוק כפי שנקבע בתנאי המכרז לערוץ 10.

שקלאר מסר כי כך יובטח שההצעה הכספית לדמי הזיכיון החד פעמיים (BID), לא תטה את הכף. יצוין כי במכרז ערוץ 10 - למרות חלוקת המשקל בין התוכן להשקעה הכספית - זכו שתי הקבוצות שהציעו את ה-BID הגבוה ביותר: שידורי עדן שהציעה 13 מיליון שקל וישראל 10 שהציעה 10 מיליון שקל (שידורי עדן התמזגה לתוך ישראל 10 כשנה וחצי לאחר המכרז). שקלאר מסר עוד כי בכוונת הרשות להתחיל בקרוב באיתור יועצים למכרז בתחום התוכניתי, הכלכלי, העסקי, המשפטי וההנדסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully