וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הסטארט אפ הישראלית אופלס השלימה גיוס הון של 10 מיליון דולר

עודד חרמוני

27.7.2003 / 13:27

את הגיוס, שנערך ככל הידוע לפי שווי של 25 מיליון דולר לפני הכסף, הובילו קרנות ההון סיכון בנצ'מרק ו-BRM והשתתפה בו גם קרן ההון סיכון הישראלית גיזה



חברת הסטארט אפ הישראלית אופלס, המפתחת מעבדי תצוגה ווידיאו לצגי טלוויזיות פלזמה ו-LCD, השלימה את גיוס ההון השלישי בהיקף של 10 מיליון דולר, כך טוענים מקורבים לחברה.



את הגיוס, שנערך ככל הידוע לפי שווי של 25 מיליון דולר לפני הכסף, הובילו קרנות ההון סיכון בנצ'מרק ו-BRM והשתתפה בו גם קרן ההון סיכון הישראלית גיזה. עוד נודע כי קרן ההון סיכון דפטה, שהובילה את גיוס ההון הקודם שערכה החברה והשקיעה בה כ-3 מיליון דולר והיא בעלת המניות הגדולה, לא השתתפה בגיוס הנוכחי. ג'ורג' הרה, נשיא דפטה, הוא יו"ר דרקטוריון אופלס, אך לא ידוע אם יישאר בתפקידו לאחר השלמת גיוס ההון הנוכחי. בחברה סירבו להגיב לידיעה.



סך הכל, עד כה גייסה החברה כ-20 מיליון דולר. בגיוס ההון האחרון, שהושלם ביוני 2002, גייסה 6.5 מיליון דולר לפי שווי של 26.5 מיליון דולר אחרי הכסף בגיוס השתתפו קרן ההון סיכון היפאנית דפטה ויצרנית המקרנים שיניהון.



אופלס, הפועלת מיוקנעם, מייצרת מערכות שבבים עבור מכשירי תצוגה דיגיטליים כמו טלוויזיות פלזמה וכן עבור מקרנים מאז 1998. לחברה מספר משפחות מעבדים שפיתחה והיא משווקת. ב-2001 השלימה את פיתוח המעבד הראשון שלה, רמברנדט 1, והחלה במכירות. מעבד זה אחראי לעיבוד אותות הווידיאו והגרפיקה ולבקרת התמונה בצגים השטוחים, על מנת לספק אותות אופטימליים למרכיבי התמונה של הצג, ובמידה רבה הוא אחראי לאיכות התמונה הכוללת של הצג. החברה השלימה לאחרונה את פיתוח המעבד החדש שלה, מונה, אף הוא קרוי על שם צייר מפורסם והוא משמש במעבד וידיאו דיגיטלי לצגי פלזמה ומקרנים.בשנה הבאה מתכננת החברה להרחיב את משפחת המעבדים ולהוסיף מעבדים שיותאמו
לעיבוד אותות בתקן mpeg4, שייקראו מונה ורמברנדט 2.



אופלס הצליחה בשנים האחרונות למצב את עצמה בשוק מעבדי התצוגה הדיגיטלית ובין הלקוחות שלה חברות כמו פנסוניק, JVC וברקו וכן יצרן האלקטרוניקה הקוריאני LG, הלקוח הגדול של החברה, שמשפחת טלוויזיות הפלזמה שלו מבוססת על המעבדים של אופלס. על פי הערכות יסתכמו מכירותיה של אופלס ב-2003 בכ-8 מיליון דולר והיא מחזיקה בכ-30% משוק המעבדים לטלוויזות פלזמה.



המתחרים העיקריים של אוםלס הן חברות ג'נסיס מיקרוצ'יפ, השולטת בתחום המעבדים לצגי מחשב, וחברת פיקסל-וורקס (Pixelworks), המתמקדת בתחום המעבדים למקרנים דהתמזגו לאחרונה לחברה אחת השולטת בשוק. כתוצאה מכך, נותרה אופלס עם מתחרה אחת מרכזית כשלצידה פועלים כמה מתחרים קטנים מטיוואן המתרכזים בשוק מסכי הLCD.

אופלס מעסיקה כיום כ-60 עובדים ביוקנעם וברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully