וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר: פרטנר תרשום הרבעון צמיחה של כ-20% ברווח התפעולי

ערן גבאי

27.7.2003 / 14:56

החברה תציג רווח נקי של כ-75 מיליון שקל; תגייס כ-56 אלף מנויים חדשים נטו ותגדיל ההכנסה הממוצעת למנוי לכ-168 שקל

בבית ההשקעות לידר מצפים לתוצאות טובות ברבעון השני של פרטנר, שיפורסמו ביום רביעי הקרוב. בלידר מעריכים שהחברה תציג שיא ברווח הנקי של כ-75 מיליון שקל.

אנליסט התקשורת של לידר, יובל בן זאב, מעריך שהדו"חות צפויים להיות טובים בגלל ארבע סיבות עיקריות: המשך גידול בבסיס המנויים של החברה המשפיע באופן ישיר על ההכנסות והרווחיות; שיפור ב-ARPU על רקע העלאת התעריפים במהלך חודש מארס והשפעות עונתיות; הייסוף בשער השקל שמביא לירידה בעלות רכישת הציוד וישפיע לטובה על הוצאות רכישת לקוח (SAC) ושימור לקוח; והייסוף בשקל שצפוי להשפיע לטובה על הוצאות המימון.

לפרטנר איגרות חוב דולריות בהיקף של כ-175 מיליון דולר. בן זאב מציין שהייסוף בשיעור 8% ברבעון עשוי להביא להקטנת המימון, אך מאחר שהחברה מבצעת הגנות מט"ח, ההשפעה לא תהיה מלאה.

בן זאב מעריך שמספר המנויים של פרטנר יגיע בסוף הרבעון השני של השנה לכ-1.95 מיליון - גיוס של כ-56 אלף מנויים חדשים נטו הרבעון. אחוז הנטישה הרבעוני יוותר כ-4%, עלות הרכשת הלקוח תיוותר ברמה של כ-430 שקל, וההכנסה הממוצעת למנוי תעלה מעט לכ-168 שקל.

בן זאב מעריך שפרטנר תרשום הרבעון הכנסות של כ-1.081 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של כ-1.031 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה - גידול של קרוב ל-5%. נזכיר ששני רבעוני השיא עד כה של פרטנר בקצבי הצמיחה היו רבעוני הקיץ של 2002, אז תמחה החברה מרבעון לרבעון בכ-7%-8%.

הרווח הגולמי של פרטנר יסתכם, להערכת בית ההשקעות לידר, בכ-282.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-251 מיליון שקל ברבעון הקודם. הרווח התפעולי יסתכם בכ-159.6 מיליון שקל, שיפור של כ-20% בהשוואה לרווח תפעולי של כ-130 מיליון שקל ברבעון הקודם.

ה-EBITDA של פרטנר יסתכם הרבעון, להערכת בן זאב, בכ-292.4 מיליון שקל ויהווה כ-27% מהיקף ההכנסות, בהשוואה ל-EBITDA של כ-261.7 מיליון שקל ברבעון הראשון שהיוותה כ-25.4% מסך ההכנסות.

בלידר מעריכים כי מגמת הירידה בקצב גיוס הלקוחות נעצרה. בסיס המנויים של החברה מהווה עדיין את מנוע הצמיחה בטווחה הקצר ופרטנר מתקרבת בקצב מהיר ל-2 מיליון מנויים. בלידר מעריכים עוד כי מגמת השחיקה ב-ARPU הגיעה לסופה.

פרטנר מצליחה לשמור על הוצאות שיווק, מכירה, והנהלה וכלליות ברמה קבועה של כ-120 מיליון שקל ברבעון. בלידר קובעים שהתחרות בשוק הסלולרי אינה אגרסיווית כפי שהיתה בעבר, מה שמאפשר לחברה שלא להגדיל את הוצאותיה.

בן זאב מציין בסקירתו שההשקעות הנמוכות שביצעה פרטנר ברבעון הראשון צפויות להביא להוצאה תזרימית נמוכה ביותר ברבעון הנוכחי, ומאחר שההשקעות בדור 3 צפויות להידחות, תזרים המזומנים החזק יאפשר לפרטנר להקטין את החוב הכולל שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully