וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלביט הדמיה ממשיכה להתרחב למזרח אירופה; תקים מרכז מסחרי נוסף בפולין בעלות של 25 מיליון יורו

אילן מוסנאים

27.7.2003 / 12:31

המרכז החדש יוקם בעיר ריבניק; צפוי להניב דמי שכירות שנתיים של כ-3.7 מ' יורו; נשיא החברה: בכוונתנו להגיע ל-25 מרכזים שיניבו הכנסה שנתית של כ-85 מ' יורו



אלביט הדמיה , שבשליטת אירופה ישראל של מוטי זיסר, ממשיכה במסע ההתפשטות שלה ברחבי מזרח אירופה, והבוקר מודיעה על כוונה להקים מרכז חדש בעיר ריבניק שבפולין. המרכז יוקם בהשקעה של כ-24 מיליון יורו וצפוי להניב דמי שכירות שנתיים של כ-3.7 מיליון יורו לשנה. המרכז עתיד לפתוח את שעריו לקהל הרחב במהלך 2004, ויניב לחברה תשואה שנתית של כ-15%.



המרכז יוקם בהשקעה של כ-24 מיליון יורו וצפוי להניב דמי השכירות שנתיים של כ-3.7 מיליון יורו. המרכז עתיד לפתוח את שעריו לקהל הרחב במהלך שנת 2004 והתשואה השנתית שלו תעמוד על כ- 15%.



המרכז המסחרי בריבניק ממוקם במרכז העיר ומאפשר תנאי גישה ותחבורה נוחים. ריבניק פלאזה, מרכז מסוג "מידי מול", ישתרע על פני 20 אלף מ"ר, מתוכם כ-14 אלף מ"ר המיועד להשכרה ויכלול 500 מקומות חניה ו-100 חנויות בהן סופרמרקטים, חנויות אופנה, אלקטרוניקה ואחרות.



בהתאם לתפיסת המרכזים המסחריים של פלאזה סנטרס, מרכיב הבידור והפנאי יהיה דומיננטי גם בריבניק. המרכז יכלול 8 בתי קולנוע, משחקי לייזר, מרכז באולינג, פאבים, מסעדות, משחקי וידיאו ועוד.



נשיא אלביט הדמיה, שמעון יצחקי, מסר: "אנו ממשיכים את תוכניתינו להקמת רשת של מרכזים מסחריים במרכז אירופה, ובכוונתנו להקים בפולין מרכז מסחרי בכל עיר שבה מתגוררים למעלה מ- 100 אלף תושבים".



"בטווח הקצר בכוונתינו להגיע לפעילות של 25 מרכזים מסחריים שיניבו הכנסות כוללות של כ-85 מיליון יורו בשנה. פלאזה סנטרס מהווה מותג מוביל בהונגריה, ואנו שוקדים על שכפול הצלחה זו למדינות נוספות כמו פולין, צ'כיה אוקראינה ואחרות".



אלביט הדמיה הינה חברה בת (כ-60%) של אירופה ישראל המתמקדת בארבעה תחומים עיקריים: תחום מרכזי בידור וסחר באמצעות חברת הבת פלאזה סנטרס; תחום המלונאות באמצעות חברת הבת אלסינט; טיפול מונחה הדמיה רפואית באמצעות חברת אינסייטק - טיפול מונחה הדמיה; וכן השקעות היי טק בתחום הביוטכנולוגיה בעיקר בחברת GAMIDA ובתחום התקשורת ב-VCON ו-OLIVE.



החברה אכן הצליחה ברבעונים האחרונים להציג צמיחה בשורה העליונה בזכות ההתרחבות שלה באירופה. עם זאת הוצאות מימון כבדות בגין הפיחות בשער השקל מול המטבעות הזרים גרם לחברה להוצאות מימון כבדות שהובילו אותה להפסדים. את הרבעון הפותח של 2003, בו הציגה החברה צמיחה של כ-25% בהכנסות ל-118.4 מיליון שקל, סיימה אלביט הדמיה בהפסד מפעילות נמשכת של 44.3 מיליון שקל, עקב הוצאות מימון חדות של כ-59 מיליון שקל. בשנת 2002 היא דיווחה על הפסד מפעילות נמשכת כ-14.7 מיליון שקל, אולם רווחי הון של כ-56.2 מיליון שקל ממימוש אחזקות הוביל אותה לרווח של 41 מיליון שקל בשורה התחתונה.



לא בטוח מה תהיה ההשפעה המדויקת של הייסוף החד בשקל ברבעון השני של השנה (כ-8% מול הדולר), על תוצאות החברה ברבעון, אולם ברור שהיא צפויה לדווח על הוצאות מימון כבדות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully