וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה בראש מותגי הרכב הגלובליים; מותג פורד איבד 16% משוויו השנה

דפנה מאור

27.7.2003 / 17:08

טויוטה הגיעה למקום ה-11 בדירוג המותגים הגלובליים הגדולים של "ביזנס וויק"; ב.מ.וו רביעית ברכב ו-19 בדירוג הכללי



טויוטה, חברת הרכב השלישית בגודלה בעולם במונחי מכירות, תופסת את המקום הראשון בין חברות הרכב במונחי עוצמת מותג, לאחר ששוויו של המותג שלה זינק ב-7%. המותג של טויוטה תופס את המקום ה-11 ברשימת המותגים הגלובליים של "ביזנס וויק" לשנה זו. ברשימה כולה מובילות קוקה-קולה, מיקרוסופט ו-IBM. פורד נפלה מהמקום ה-11 למקום ה-14 ואיבדה 16% משווי המותג שלה.



חברת המחקר אינטרבראנד לבית אומניקום ו"ביזנס וויק" יצרו דירוג של 100 המותגים המובילים לפי שוויים הדולרי. הרשימה מבוססת על הרעיון שמותגים חזקים הם בעלי הכוח להביא לגידול במכירות וברווחים. הערך המיוחס קשור למוצרים שנושאים את שם המותג, ולא למוצרים אחרים שמוכרת החברה. מכיוון ש-GM מוכרת מכוניות תחת מותגים שונים, היא אינה מופיעה כלל ברשימה.



שווי המותג של טויוטה הוא 19.5 מיליארד דולר. מהלכים אגרסיוויים ליצירת מכוניות כלאיים ידידותיות לסביבה ודגמים זולים לקהל הצעיר סייעו להגדלת שווי המותג. במקום השני בין חברות הרכב נמצאת פורד, במקום ה-14 ברשימת כל המותגים. החולשה השנה נרשמה בשל הנחות גבוהות ומימון בריבית אפס. לפורד תחרות קשה מול רכבי כבישטח מיפאן ואירופה. במקום השלישי נמצאת הונדה, הנסמכת על מכוניות זולות ואמינות, ומדורגת במקום ה-18 ברשימה הכוללת.



אחרי הונדה מופיעה ב.מ.וו, במקום ה-19. שווי המותג הוא 15 מיליארד דולר. מכוניות מהירות, מסוגננות וכיפיות, במגוון הולך וגדל של דגמים, סייע ליצרנית הגרמנית להגדיל את שווי המותג ב-4%.



הרחק מאחור משתרכות פולקסווגן (מקום 42), יצרנית האופנועים הארלי דיווידסון (44) וניסאן (89).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully