וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבוע כחול הגישה למעלות בקשה לדירוג איגרות חוב בהיקף של כ-400 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

27.7.2003 / 18:30

כך נודע ל-TheMarker; החברה הצהירה כי תנסה לגייס סכום של 150-200 מיליון שקל, אולם נראה כי בפועל היקף הגיוס יהיה גדול יותר



מאת גולן פרידנפלד ואילן מוסנאים



רשת רבוע כחול הגישה למעלות בקשה לדירוג איגרות החוב שתנפיק למשקיעים המוסדיים בהיקף של 400 מיליון שקל, כך נודע ל-TheMarker.



רבוע כחול הצהירה כי תצא לגיוס הון בהיקף של 150-200 מיליון שקל. עם זאת, כשמדובר בחברה בסדר גודל של רבוע כחול, צפוי כי תנסה לגייס סכום גבוה יותר מהסכום עליו הצהירה.



החברה עורכת בימים אלה מצגות בפני המשקיעים המוסדיים לצורך הגיוס והיקפו הסופי צפוי להיקבע בשבועיים הקרובים. על פי הצהרת החברה, יגוייס הסכום באמצעות הנפקה משולבת של אג"ח סטרייט ואג"ח להמרה.



רבוע כחול ישראל נרכשה בתחילת שנת 2003 על ידי קבוצת אלון ברונפמן תמורת 1.3 מיליארד שקל. מרבית הסכום גויס מהלוואות בנקאיות שנטלה הקבוצה, וברור היה כי חלק גדול מההשקעה ימומן על ידי חלוקת דיווידנדים בחברה והגברת הקשר שלה עם שוק ההון המקומי. באמצעות הגיוס פונה קבוצת אלון ברונפמן אל שוק ההון המקומי על מנת לגייס כספים לשם התפתחותה העסקית - מהלך שנעדר כמעט לחלוטין במסגרת הבעלות הקודמת על החברה. בנוסף, פתיחת שוק ההון בפניה של רבוע כחול תאפשר לה להתחרות בצורה טובה יותר מול המתחרה הנצחית, שופרסל, שביצעה לא אחת גיוסי הון גדולים בשוק ההון, בעיקר בתחילת שנת 2002, בגל ההנפקות הגדול.



רבוע כחול דיווחה על ירידה של כ-15% בהכנסות ברבעון הראשון לרמה של 1.22 מיליארד שקל, ועל רווח נקי של 16.1 מיליון שקל - נמוך בכ-60% לעומת הרבעון המקביל. את הירידה החדה במכירות ייחסה הרשת לשלושה אירועים עיקריים: עיתוי חג הפסח, שב-2002 היה ברבעון הראשון והשנה היה ברבעון השני; המשך המיתון הקשה במשק שתרם לירידה במכירות ובמחירי המזון בהשוואה למדד המחירים לצרכן; ברבעון הנוכחי סבלו הרשתות גם מההמתנה למתקפה האמריקאית בעיראק, ומהפגיעה בקצב הצריכה של הפרטים במשק. כתוצאה מכל האירועים הללו נרשמה ברבעון הראשון ירידה של כ-19% במכירות של החנויות הזהות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully