וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוויטבל, חברת הביטוח מבריטניה, תוכל לתבוע 4.2 מיליארד דולר מארנסט אנד יאנג

סוכנויות הידיעות

27.7.2003 / 18:45

ביהמ"ש קבע כי החברה החמיצה הזדמנות למכור נכסים מכיוון שרואי החשבון לא הזהירו אותה ממצבה הפיננסי הקשה



ביהמ"ש הבריטי קבע כי אקוויטבל לייף, חברת הביטוח השרויה בקשיים, תורשה לתבוע 4.2 מיליארד דולר ממבקריה החשבונאיים, ארנסט אנד יאנג. אקוויטבל טוענת כי בארנסט אנד יאנג לא הזהירו אותה במועד מפני קשייה הפיננסיים, ובשל כך לא ביצעה הפרשות נאותות לכיסוי התחייבויות למבוטחיה.



אקוויטבל נקלעה לקשיים ולסף פשיטת רגל, ונאלצה לקצץ בתשלומים למבוטחיה. אקוויטבל טענה כי שילמה סכומים גבוהים מדי לבעלי הפוליסות שלה, מכיוון שארנסט אנד יאנג לא יידעו אותה לגבי מצבה הכספי הקשה בשלהי שנות התשעים. כתוצאה מכך אזלו מזומניה והיא לא יכלה לעמוד בתשלומים למבוטחי פנסיה.



ביהמ"ש לערעורים בבריטניה פסק ביום שישי, בניגוד להחלטת ערכאה נמוכה יותר, כי מותר לחברה לתבוע את המבקר החשבונאי, בשל הייעוץ הלקוי שהעניק לה. בפברואר קבע ביהמ"ש כי תביעתה אינה מוצדקת, וכי כל פיצוי שהיא עשויה לקבל לא יעלה על 760 מיליון דולר. עתה קבע ביהמ"ש לערעורים כי החברה רשאית לדרוש פיצויים גדולים יותר בטיעון שהחמיצה הזדמנות למכור נכסים ושילמה בונוסים שלא יכלה לעמוד בהם.



אקוויטבל הודיעה בסוף השנה שעברה כי ייתכן שלא תוכל לעמוד בדרישות האקטואריות של שלטונות החוק בבריטניה, לפיהן עליה להחזיק בנכסים הגדולים ב-4% מהתחייבויותיה. החברה החליטה לקצץ ב-30% את תשלומי הפנסיה של 50 אלף ממבוטחיה כדי להימנע מפשיטת רגל, ושמטה תשלומי ריבית על חובות.



החל מדצמבר 2000 נאסר על אקוויטבל למכור פוליסות חדשות בגלל אי יכולתה לעמוד בהתחייבויות למבוטחים, גם כאלה אשר אמורים לקבל סכום מובטח בפרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully