וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BDI: החמרה במוסר התשלומים של ישראל ביולי

ניצן כהן

27.7.2003 / 12:39

סך ימי האשראי בפועל עומד על 121 ימים; סך ימי הפיגור עומד על 33 ימים



לאחר חודש של יציבות נרשמה בחודש יולי המרה במוסר התשלומים בישראל. בסך הכל ימי האשראי הניתנים במשק עומדים על 121 ימים כשהפיגור הממוצע עומד על 33 ימים. כך עולה מנתוני חברת BDI.



מנתוני חברת BDI עולה כי סך ימי האשראי בהסכמה עמד בחודש יולי על 88 ימים שמהווים החמרה של יומיים בהשוואה לנתוני האשראי בהסכמה שניתן בחודש יוני. בסקטור העסקי נרשמה בחודש יולי יציבות במספר ימי הפיגור בתשלומים והוא עומד על 33 ימים כשמתחילת השנה ירד מספר ימי הפיגור באשראי בסקטור העסקי ב-3 ימים.



הענפים הבעייתים ביותר הם: ענף המתכת עם 40 ימי פיגור. תעשיות הנייר והקרטון, השיווק והסיטונאות וציוד לבניה - עם 38 ימי פיגור בתשלומים. תעשיות האופנה והטקסטיל, שיווק וסיטונאות המחשבים - עם 37 ימי פיגור בתשלומים.



מוסר התשלומים הטוב ביותר נרשם בענף מוצרי הייסוד. ענף שיווק, סיטונאות המזון והמשקאות עם 24 ימי פיגור בתשלומים, הייצור החקלאי עם 26 ימי פיגור כשתעשיית הכימיקלים והגז עם 28 ימי פיגור באשראי.



תהילה תמיר ינאי, מנכ"לית חברת BDI, מציינת כי מוסר התשלומים הירוד בישראל שנרשם בשנת 2002 יצר סביבה עסקית מסוכנת שפגעה בחוסנם של של הספקים. להערכת ינאי, מוסר התשלומים בישראל, למרות הנתונים, נחשב לגבוה והארכת ימי האשראי בהסכמה מבטאת את רצון הספקים לשמר את קהל הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully