וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ג'רוזלם גלובל חילטה השקעות קונצרן כלל בסך 2.5 מיליון דולר

עודד חרמוני

27.7.2003 / 22:32

לטענתה, הקונצרן לא העביר לה סכומים להם התחייב; כלל: החילוט בלתי חוקי



מלחמת מנכ"ל קרן ההון סיכון ג'רוזלם גלובל, שלמה קאליש, במשקיעים שלו הגיעה אתמול לשיא חסר תקדים. הקרן הודיעה לחברות כלל תעשיות וכלל אלקטרוניקה, של קונצרן כלל, על חילוט אחזקותיהן בקרן נטלאונץ', אחת מהקרנות שתחת ניהולה.



הצעד נעשה לאחר שהנהלת הקרן טענה כי קונצרן כלל לא העביר סכומי כסף לקרן עליהם התחייב. היקף ההשקעות של קונצרן כלל בנטלאונץ' שחולטו מגיעות לכ-2.5 מיליון דולר. מדובר בסכומים שהעביר קונצרן כלל Kנטלאונץ' בשלוש השנים האחרונות.



לכלל התחייבויות בהיקף של 6.3 מיליון דולר בקרנות ג'רוזלם גלובל, המנהלות יחד הון בהיקף של 156 מיליון דולר. מאז יום חמישי ביצעה ג'רוזלם גלובל חילוט אחזקות של חמישה משקיעים ישראלים וזרים בקרן: פולאר, קונרס, אלפנסייד, כלל תעשיות וכלל אלקטורניקה, בהיקף כולל של 4 מיליון דולר, לאחר שטענה שלא העבירו לה כספים במועד.



הצעד של הקרן נעשה למרות מכתב שהפנו המשקיעים הללו, שהתחייבו בעבר להשקיע בקרן כ-20 מיליון דולר, אל קאליש בדרישה לבדוק את ניהול הקרן.



המשקיעים, המיוצגים יחד באמצעות עורך הדין עופר צור ממשרד י.גורניצקי, דרשו לקבל 21 יום לבדיקת ניהול שתי קרנות מקבוצת ג'רוזלם גלובל - נטלאונץ' וקומלאונץ', שלטענתם קיים חשש שאינן מנוהלות כראוי וכי על אף שבקופתן יש עדיין כסף פנוי, הן שבות למשקיעים בדרישה למימון נוסף.



אל פנייה זו של המשקיעים הצטרפה יורוקום, שבניגוד להם העבירה לקרן את הסכום לו נדרשה. זו הפעם הראשונה שקרן הון סיכון בישראל נוקטת צעד כה חריף נגד קבוצה גדולה כל כך של משקיעים המביעים בה חוסר אמון, ולמעשה מכריזה מלחמה עליהם באמצעות סנקציות חריפות. עד היום העדיפו הקרנות ללכת לקראת המשקיעים ולהיענות לחלק מדרישותיהם, בהן הורדת דמי ניהול והיקפי קרנות.



מייצג קבוצת המשקיעים, עופר עו"ד צור, אמר אתמול כי יש להצטער על "מלחמת החורמה חסרת הפרופורציה שהחליטה ג'רוזלם גלובל לנהל מול ציבור בלתי מבוטל של המשקיעים בקרן, כתוצאה מדרישה סבירה ולגיטימית שלהם לקבל מידע בדבר השקעותיהם בקרן. על פניו, ההחלטה לחלט את כל ההשקעות של המשקיעים נעשתה שלא כדין, ובוודאי שלא בדרך מקובלת ובתום לב. קאליש יצטרך לשקול מחדש את עמדותיו על מנת למנוע החרפת המצב, ורצוי שיעשה כן בהקדם", הוסיף.



כלל תעשיות, שעברה באחרונה לבעלותו של נוחי דנקנר, השקיעה עד היום במספר קרנות הון סיכון ישראליות והיקף ההתחייבויות שלה לגופים אלה מסתכם ב-142.7 מיליון דולר. הסירוב להעביר את הכסף לג'רזולם גלובל נחשב לצעד חריג של הקונצרן, שלפני שבועיים העביר לקרן כרמל הון במסגרת קריאה לכסף שביצעה.



הצטרפות כלל למאבק בקאליש מחלישה גם את התירוץ של עמדת קאליש, שהגדיר עד כה את מרד המשקיעים בקרן שלו כ"מספר קטן של משקיעים ישראליים המנסים להפוך בעיות נזילות שלהם לבעיות של קרן ההון סיכון". בין הקרנות שבהן השקיע כלל: אינפיניטי, כרמל, ג'נסיס 2, סטאר יזראל 2, יזראל סיד 3 ובקרן השניונית הארווסט.



בהודעה שפירסמה ג'רוזלם גלובל אתמול נאמר: "העיקרון המנחה את הקרן בניהול ההון של המשקיעים הוא להגדיל את ערך ההון של השותפים המוגבלים. רוב המשקיעים בקרן הם חברות מובילות כמו בנק אוף אמריקה ו-AOL, שהשקיעו בקרן מתוך הנחה שכל השותפים יעמדו בהסכמים ובהתחייבויות.



"המשקיעים הזרים בקרן מודאגים מהתרבות החדשה המתפתחת בקרב מספר בעלי עסקים ישראלים, אשר בוחרים שלא לכבד התחייבויות. רוב המשקיעים שלנו מצפים מהקרן לנקוט את הצעדים המתחייבים על מנת לשמור על השותפות. אנו מצטערים, כי מיעוט של משקיעים מוגבלים בקרן מנסים להפוך בעיות נזילות שלהם לבעיות של שאר המשקיעים בקרן".



ג'רוזלם גלובל הוסיפה כי בכוונתה לשמור על היקפן הנוכחי של הקרנות שבניהולה: נטלונץ', העוסקת בהשקעות בתחום התוכנה ומנהלת 60 מיליון דולר; קומלונץ' (תקשורת) - 60 מיליון דולר; ואינומד (מדעי החיים) - 36 מיליון דולר. זאת, לאחר שבפברואר נאלצה הקרן להקטין את היקף ההון שלה ב-30 מיליון דולר ואת דמי הניהול שהיא גובה בגלל לחץ של כמה משקיעים.



דובר קונצרן כלל אמר אתמול בתגובה: "אנחנו מצרים על ההליך הלא חוקי שעשה שלמה קאליש, יו"ר ג'רוזלם גלובל. נמשיך לתמוך בתעשיית ההיי-טק בישראל, ואנחנו משוכנעים בצדקת דרכנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully