וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבוע הכחול חויבה בתשלום של 2.8 מ' ש' לספקית מוצרי הלבשה בעקבות הפרת הסכם חד-צדדית

בן-ציון ציטרין

28.7.2003 / 7:29

השופט ד"ר ורדי מתח ביקורת על התנהגות הרשת שעצרה את התשלומים לחברת דמיראס יבוא ושיווק, לאחר שסירבה לסטות מהסכמים חתומים עם הרשת ולקבל לידיה סחורה שלא נמכרה



בית משפט השלום בתל אביב חייב את רשת הרבוע הכחול לשלם 2.86 מיליון שקל בערכים עכשוויים לחברת דמיראס יבוא ושיווק, ספקית מוצרי הלבשה. השופט ד"ר קובי ורדי מתח ביקורת על התנהגות הרשת שעצרה את התשלומים לספקית, לאחר שסירבה לסטות מהסכמים חתומים עם הרשת ולקבל לידיה סחורה שלא נמכרה. פסק הדין ניתן ב-15 ביולי.



השופט ורדי מתח ביקורת על השימוש הכוחני שעשתה הרשת כגוף גדול מול הספקית הקטנה תוך שינוי הסכמים עמה באופן חד-צדדי, כמו עניין זכות ההחזרה, אף שסוכם כי לא תהיה זכות החזרה; ואם ניסיון כוחני זה אינו מצליח והספקית אינה מסכימה, הסנקציה נגדה היא בשיטת הפסקת העבודה וההתקשרות עמה בשנה הבאה. פסק הדין מתייחס לתקופה שבה השליטה ברשת הציבורית היתה בידי אגודת הקו-אופ. באחרונה נמכרה הרשת לקבוצת ברונפמן-אלון.



חברת דמיראס, העוסקת ביבוא ובשיווק של מוצרי הלבשה ואופנה, תבעה את הרשת באמצעות עו"ד אלכס סולומונוביץ בגין מוצרי הלבשה אשר לטענתה, סיפקה לרשת על פי הזמנות חתומות ומאושרות משלהי 2000 עד יולי 2001. הרשת, באמצעות עו"ד שי סגל, העלתה טענות, ובהן הטענה שההתקשרות היתה עם זכות החזרה והטענה שהספקית היא שחייבת לרשת מאות אלפי שקלים.



השופט ורדי החליט לקבל את התביעה ולדחות את טענות הרשת אחת לאחת. לדבריו, התובעת היתה מגובה בראיות, חשבוניות ומסמכים בגין הסחורה ששיווקה, וכן בטבלאות המעידות על יצירת החוב, ואילו הרשת לא עמדה בנטל הראיה והשכנוע. על פי עדות הספקית, ההתקשרות היתה ללא זכות החזרה, והתשלום בגין הסחורה היה כנגד חשבוניות בתנאי תשלום של שוטף + 60 שסוכמו בין הצדדים, ללא כל קשר למכירה בפועל.



בכיר ברשת, ארנון רצון, הודה כי השינויים שנעשו בהזמנות - באופן שנמחקו המלים "ללא זכות החזרה", ונכתבו המלים "זכות החזרה מלאה" - נעשו על ידיו מאוחר יותר. בבית המשפט התברר כי שינויים אלה נעשו בלי להחתים את הספקית עליהם ובלי להוכיח שהספקית נתנה את הסכמתה לשינוי עניין כה מהותי, מה גם שהשינויים לא נשלחו כלל לתובעת ולא הובאו לידיעתה. בהתחשב בסכום התביעה, גודל התיק, הבקשות והישיבות שהיו בעניינו ובהתנהגות הרשת, חייב השופט ורדי את הרבוע הכחול לשלם לתובעת שכר טרחת עורך דין בסך כולל של 100 אלף שקל (ת.א. 10248/01).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully