וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות הפקידים: על המנהלים המורשים בקרנות הפנסיה לעגן זכויות העובדים

חיים ביאור

28.7.2003 / 7:39

בפנייתם מאיימים כי אם לא יגובש מסמך בנושא, ינקטו בצעדי מחאה, שיבואו לידי ביטוי בעיצומים של מאות העובדים בקרנות



יו"ר הסתדרות הפקידים, עובדי המינהל והשירותים, לאון מורוזובסקי, ומזכירת חטיבת עובדי מוסדות ההסתדרות, יעל נחמני, דרשו בסוף השבוע מהמנהלים המורשים של קרנות הפנסיה להודיע בתוך 48 שעות כי הם מסכימים לעגן במסמך את זכויותיהם של עובדי קרנות הפנסיה בתחום השכר והמעמד בעבודה. בפנייתם הודיעו מורוזובסקי ונחמני כי אם המסמך לא יגובש בתוך פרק זמן זה, הם יורו לממש את סכסוך העבודה שהוכרז בקרנות הפנסיה בראשית יוני. לדבריהם, משמעות הדבר תהיה צעדי מחאה, שיבואו לידי ביטוי בעיצומים של מאות העובדים בקרנות.



פנייתם של מורוזובסקי ונחמני שוגרה למנהלים המורשים שמונו בשבוע שעבר על ידי אגף שוק ההון באוצר: עו"ד ירון ארבל בקרן מבטחים, אהוד נחתומי - בקרן מקפת, שלום זינגר - בקרן הגמלאות של עובדי ההסתדרות (קג"מ) והמנהל המורשה בקרן הפועלים החקלאיים - משה שגיא.



נחמני אמרה: "לנוכח סיום כהונתם של המנכ"לים שמינתה ההסתדרות לפני שנה, ותוכנית האוצר לבצע איחוד תפעולי של חלק מקרנות הפנסיה - חוששים העובדים מפני פגיעה במעמדם ומפיטורים, ואנו מתכוונים לדאוג לביטחונם התעסוקתי בקרנות".



ועד עובדי מבטחים, בראשות דורה קריצ'בסקי, נפגש בשבוע שעבר עם המנהל המורשה של קרן מבטחים ארבל, ודרש ממנו שלא ישונו הסדרי הפרישה המשופרים של העובדים, המבטיחים להם פיצויים מוגדלים בתוספת של עד שישה חודשי משכורת כהסתגלות. כן דרש הוועד שיוסכם על כינון רשת ביטחון למשך שלוש שנים, שבהן לא ישונו הסכמי העבודה הקיבוציים הקיימים במבטחים. ארבל ביקש מהוועד "שקט תעשייתי" למשך חצי שנה וסירב להתחייב מראש לקבל את דרישותיו. הוועד דחה את בקשתו.



שישה ימים לפני מינוי המנהל המורשה במבטחים, נפגש הוועד עם סגן בכיר לממונה על שוק ההון, רמי דיין, והעלה בפניו את אותן הדרישות. גם דיין הציע שהעובדים יימנעו משיבושים בחצי השנה הראשונה לכהונת המנהל המורשה, כדי לאפשר לו לייצב את מצב הקרן, לפני שידון בדרישותיהם. הוועד דחה את הצעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully