וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפורניה תגייס 14 מיליארד דולר באג"ח ותישאר עם גירעון של 8 מיליארד דולר

דפנה מאור

28.7.2003 / 9:02

התקציב החדש של מדינת קליפורניה אושר: S&P הורידה ביום שישי את דירוג האג"ח ל-BBB - שתי דרגות בלבד מעל אג"ח זבל בשל העיכוב בקבלת התקציב



הסנאט של קליפורניה אישר את תקציב המדינה, לאחר 27 ימים של דיונים. תוכנית התקציב החדשה היא פשרה הכוללת קיצוצים של 13 מיליארד דולר בתקציב, וגיוס של 14 מיליארד דולר באג"ח, אך אינה כוללת העלאת מסים. קליפורניה סובלת מגירעון תקציבי של 38 מיליארד דולר, וסבלה מהורדות דירוג האג"ח שלה. המדינה תפקדה מאז יוני באמצעות כספי הלוואות, וקופתה היתה צפויה להתרוקן בספטמבר.



התקציב הועבר לאישור האסיפה המחוקקת של המדינה, הצפויה לאשרו ביום שלישי. הוא אושר בסנאט ברוב של 27 ל-10, ורק חמישה נציגים רפובליקאיים תמכו בו. התקציב לא כלל קיצוצים בחינוך, בריאות ושירותי אנוש. המחלוקת בין נציגי הרפובליקאים לדמוקרטים נסובה סביב מס מכירות של חצי סנט שנדרש על ידי הדמוקרטים אך נדחה על ידי הרפובליקאים. בתור פשרה הוחלט לסגור את הפער באמצעות הגדלת חובות.



חלק מההחלטות הנדרשות כדי לסגור את הגירעון התקציבי של המדינה נדחו למועד אחר, וקליפורניה עשויה להישאר עם גירעון תקציבי של 8 מיליארד דולר בשנת הכספים הבאה.



ביום שישי הורידה סוכנות S&P את דירוג האשראי של קליפורניה מ-A ל-BBB, שתי דרגות בלבד מעל אג"ח זבל. הסוכנות הזהירה לפני חודש כי קליפורניה בסכנת הורדת דירוג בשל המשבר התקציבי.



דירוג האשראי של קליפורניה הוא הנמוך ביותר מכל מדינות ארה"ב, והאג"ח שלה נסחרות בתשואות הגבוהות ב-0.65% מתשואות ממוצעות עבור אג"ח בדירוג הגבוה ביותר - AAA.



דיוויס, מושל קליפורניה, נאבק היום בתנועה בהובלת המפלגה הרפובליקאית שקוראת להדחתו. המאבק הפוליטי היה אחד הגורמים לדחייה בהעברת התקציב. שנת הכספים החלה כבר ב-1 ביולי אולם המחלוקת על העלאת מסים הובילה לדיונים מתמשכים בתקציב. המושל דיוויס הציע להגדיל את נטל המס על תושבי קליפורניה, לגייס 10.7 מיליארד דולר באג"ח ולקצץ בהוצאות התקציב.



בשבוע שעבר הודיע מזכיר המדינה על קבלת עצומה להדחתו של דיוויס באמצעות recall, תהליך מזורז של הדחה ובחירה מחדש של מועמד אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully