וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג נחלש ל-4.379 שקלים

אמיר טייג

28.7.2003 / 15:44

היורו היציג נחלש בכ-0.64% לרמה של 5.0223 שקלים; המסחר מוסיף להיות דל; נגיד בנק ישראל יפרסם היום את ריבית אוגוסט; הערכות: יפחית הריבית ב-0.4%-0.5%


לאחר שלושה ימי מסחר רצופים בהם רשם הדולר התחזקות, פתח המטבע האמריקאי את שבוע המסחר בירידה של 0.5% ושערו היציג נקבע היום על רמה 4.379 שקלים. היורו היציג גם רשם היום היחלשות מול השקל וירד ב-0.64% לרמה של 5.0223 שקלים. יש לציין כי אתמול, במסגרת המסחר באופציות, רשם הדולר ירידה של כ-0.2% לרמה של 4.392 שקלים, כך שהיום ממשיך הדולר מגמה זו.

לאחר קביעת היציג המשיך הדולר לשמור על יציבות ביחס לשערו היציג ובשעה זו נסחר ברמה של 4.377 שקלים. היורו רושם בשעה זו עליה קלה של 0.1% לעומת היציג החדש ונסחר על רמה של 5.026 שקלים.

המסחר היום מוסיף להיות רגוע כפי שמתבקש בעונת הקיץ, אך ברקע משפיעים על המסחר שני אירועים מרכזיים. היום בשעה 16:30 יפרסם נגיד בנק ישראל את החלטתו לגבי ריבית חודש אוגוסט, ומחר ייקבע היציג הקובע לפקיעת אופציות הדולר-שקל של חודש יולי.

מרבית הפעילים בשוק מעריכים כי הנגיד צפוי להפחית את ריבית בנק ישראל ב-0.4% עד 0.5%, ובכך לסמן כי אין בכוונתו להמשיך במגמת האצת קצב הפחתת הריבית. במהלך החודשיים האחרונים משקף שוק ההון קצב אינפלציה של כ-2% ב-12 החודשים הקרובים. קצב זה משקף עלייה קלה לעומת חודש מאי, בו הגיע הקצב לכ-1%.

אומנם מרבית הכלכלנים מעריכים כי גם מדד חודש יולי צפוי להיות שלילי, אך הערכות הן כי החל מחודש אוגוסט המדד עשוי לחצות את קו האפס כלפי מעלה. במלים אחרות,תקופת האינפלציה השלילית צפויה להיגמר בחודשים הקרובים,ולפיכך, צפוי הנגיד למתן את קצב הפחתת הריבית. השאלה ששואלים עצמם הפעילים היא האם הוא יתחיל בכך כבר החודש, או יחכה חודש נוסף.

לגבי פקיעת אופציות הדולר-שקל ביום שלישי מעריכים הפעילים כי מרבית הגופים האינטרסנטים מעוניינים בשער פקיעה נמוך יותר. הזינוק החד יחסית שנרשם בדולר בשבועיים הראשונים של יולי הותיר פעילים רבים חשופים, ולפיכך הערכה היא כי מרביתם ישמחו אם שער הפקיעה יהיה נמוך מעט מרמתו הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully