וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטסקרין אמורה להמשיך לצמוח ולסגור את הפער בהכנסות - אך לא ברווח

סופי שולמן

28.7.2003 / 10:33

מתחרתה האמריקאית של צ'ק פוינט הדביקה אותה במכירת מוצרים חדשים, והנמיכה את תחזיותיה לרבעון השלישי



לאחר התחזית המאכזבת של צ'ק פוינט לרבעון השלישי של 2003, הופנו מבטי המשקיעים אל מתחרתה המרכזית, נטסקרין. האם רק צ'ק פוינט נתקלת בקושי למכור את מוצריה, או שמא מדובר במגמה כללית בשוק פתרונות אבטחת האינטרנט?



פרסום תוצאותיה העסקיות של נטסקרין, שבוע לאחר שצ'ק פוינט פירסמה את דו"חותיה, עשוי היה להרגיע במידה מסוימת את בעלי המניות של החברה הישראלית: מתברר כי ככל הנראה הבעיה אינה בה, אלא בשוק. גם עובדה זו רחוקה מלשמח, אך נותנת תקווה כי עם ההתאוששות בשוק, תחזור גם צ'ק פוינט להציג את קצב הצמיחה הגבוה שאליו הרגילה את משקיעיה בסוף שנות ה-90.



נטסקרין, שהדו"חות הכספיים שלה לרבעון השני הצביעו אמנם על צמיחה מהירה, הנמיכה את הציפיות לרבעון השלישי ותלתה את האשמה במחלת הסארס, שפגעה במכירותיה במזרח הרחוק. כעת צופה החברה האמריקאית צמיחה של 6%-4% בהכנסותיה ברבעון השלישי ועלייה של 8%-6% בהוצאות התפעול.



תגובתם של משקיעי נטסקרין היתה דומה לזו של משקיעי צ'ק פוינט - שתי המניות נפלו ב-13% במחזורים גדולים.



אך גם אחרי הירידה החדה במניית נטסקרין בשבוע שעבר, נשמר הפער הגדול בתמחור שתי החברות. נטסקרין נסחרת כעת במכפיל של 43 על הרווחים הצפויים ב-2003, בעוד שצ'ק פוינט מסתפקת במכפיל צנוע יותר של 18 על רווחיה.



מרבית האנליסטים סבורים כי המכפיל הנוכחי של צ'ק פוינט מוצדק על רקע ביצועיה והיעדר תחזית לצמיחה, ולהערכתם נטסקרין תיסחר בשווי הוגן יותר ברמות מכפילים של 35-30 על רווחי 2003. שווי השוק הנוכחי של צ'ק פוינט הוא 4.3 מיליארד דולר, ואילו נטסקרין נסחרת בשווי של 1.8 מיליארד דולר, כך שבמונחי מכפילי ההכנסות נראה כי הפערים הגיוניים יותר.



על אף שבשורת ההכנסות מתקרבת נטסקרין לצ'ק פוינט מדי רבעון, שיעור הרווחיות שלה עדיין רחוק מזה של החברה הישראלית. שולי הרווח הגולמי של נטסקרין הסתכמו ב-76% ברבעון השני, בעוד שבצ'ק פוינט הם היו קרובים ל-100%. על כן, נטסקרין רשמה רווח של 15.4 מיליון דולר בהכנסות של 64.3 מיליון דולר, ואילו צ'ק פוינט הרוויחה 60.2 מיליון דולר במחזור של 106.1 מיליון דולר.



ואולם פער מהותי אחד נסגר בין שתי החברות ברבעון השני. נטסקרין הדביקה את צ'ק פוינט בהכנסות ממכירת מוצרים חדשים, שהסתכמו אצלה ב-52.6 מיליון דולר, לעומת 54.8 מיליון דולר בחברה הישראלית. צ'ק פוינט "משלימה" אמנם את ההכנסה באמצעות שדרוגי תוכנה ומכירות למנויים בהיקף של 40.7 מיליון דולר, אך השוויון בהכנסות ממכירת פתרונות חדשים עשוי לאשש סברה של כמה אנליסטים בשוק שלפיה נטסקרין נוגסת בנתח שוק של צ'ק פוינט. מייקל טוריץ מפרודנשיאל חזר על כך באחרונה, וציין כי גם סיסקו נמנית עם הנפגעות מכניסתה של נטסקרין לשוק הפיירוול.



כיום נראה כי דווקא היעדר הכנסות משדרוגים הוא זה שעומד בדרכה של נטסקרין לרווחיות גבוהה יותר. מבט בסעיפי הדו"ח הכספי של החברה האמריקאית מצביע על דמיון רב לאלה של צ'ק פוינט, הן בשורת השיווק והמכירות והן בסעיף של הוצאות הנהלה וכלליות. סעיף הוצאות המו"פ של נטסקרין, שהגיע ל-11.1 מיליון דולר ברבעון השני, גבוה ב-52% מסעיף הוצאות המו"פ של צ'ק פוינט, נתון שהנהלת החברה הישראלית צריכה לשים לב אליו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully