וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיקה האמיתית של בעלי החוב של גיל ואלדר עשויה להגיע ל-240 מיליון שקל ולא כפי שפורסם

גולן פרידנפלד

28.7.2003 / 11:22

הסכום שפורסם - 160 מ' ש' - שכן חלק מהנושים מקבלים בטחונות בשווי נמוך בהרבה מיתרת החוב; הפועלים יישאר לאחר הסדר עם חוב של 88 מ' ש' ובטחונות בשווי 7 מ' ש'



הסדר החובות אליו הגיעה קבוצת גבור ספורט עם המערכת הבנקאית ועם בעלי אגרות החוב הציב את רף המחיקות שיאלצו נושי הקבוצה לבצע על סכום כולל של 160 מיליון שקלים "על הנייר". ההסדר עוד טעון אישור של בעלי אגרות החוב שכבר כעת מגלים סימנים ראשונים של התנגדות לביצוע מחיקה של 70% מייתרת החוב כלפיהם אך ניראה כי היקף המחיקות האמיתי שיידרש מהמערכת הבנקאית יהיה גבוה יותר מכפי שצויין בהסדר.



על פי ההסדר המוצע אמור בנק הפועלים למחוק בגין הלוואות שהעמיד לחברת סגיאל חובות בהיקף של 30 מיליון שקלים מתוח חוב כולל של 153 מיליון שקלים.בנוסף, מתוך סכום של 40 מיליון שקלים שיוזרם לחברה על ידי בעלי החברה ישמשו 35 מיליון שקלים לפירעון האשראי הבנקאי. עד כאן נותרנו עם חוב כולל של 88 מיליון שקלים לבנק הפועלים. חוב זה יועמד לפירעון במסגרת הלוואה למשך 17 שנים כאשר בשלושת השנים הראשונות יעניק הבנק לחברה גרייס על הקרן והריבית (משמעותו שהחברה לא תידרש לשלם בשלוש השנים הראשונות כל תשלום בגין הקרן או בגין הריבית).



מנגד יחזיק הבנק בשעבוד קבוע וראשון על 85.8% מהון המניות של גבור ספורט. מתוך מניות אלו יועברו לגיל ואלדר כ-63.1% מהון המניות של גבור כנגד הזרמת 40 מיליון שקלים לסגיאל כך שבסופו של דבר יוותר הבנק עם אחזקה של כ-23% מהון המניות של גבור ספורט שווי השוק שלהם עומד על 5.3 מיליון שקלים בלבד. בנוסף ישועבדו לבנק 1.2 מיליון מניות של נעמן פורצלן ואשר מהוות כ-22.6% מהון המניות של נעמן. גם כאן לא מדובר בסכומים גדולים שכן שווי השוק של מניות אלו עומד על 1.7 מיליון שקלים.



סיכום מהיר של חובות הקבוצה לבנק הפועלים , לאחר ההסדר כנגד המניות המשועבדות לחובות אלו מעמיד את עודף ההתחייבויות על הנכסים על כ-81 מיליון שקלים מה שאומר כי המחיקה האמיתית שייצטרכו מחזיקי אגרות החוב והבנקים לבצע בגין קריסת קבוצת גבור תעמוד על כ-240 מיליון שקלים ולא על 160 מיליון שקלים כפי שהוצג בהסדר המקורי. ייתכן כי מחיקות אלו הן אינן מיידיות והן יבוצעו ברבעון הבא או בזה שאחריו אבל אין ספק כי פער שכזה בין ההתחיבויות לנכס המשועבד דורש הפחתה.



.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully