וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC: אי.סי.טל עשויה להיתקל בקשיי נזילות אם לא תקצץ בהוצאות

גתית פנקס

28.7.2003 / 11:52

"אי.סי.טל אינה יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס של דחיית ביצוע צעדי ארגון מחדש"; סבורים כי היא תוכל להיות מועמדת לרכישה ע"י חברת בילינג או OSS שתרצה להתרחב לתחום הממשלתי

במידה שחברת אי.סי.טל לא תבצע קיצוץ בהוצאותיה ותשפר גבייה מלקוחות, היא עשוייה להיתקל בקשיי נזילות בשנת 2004 - כך סבורים האנליסטים שאול אייל ואיתי קידרון מ-CIBC בדו"ח חדש שפורסם בסוף השבוע על החברה. "אי.סי.טל אינה יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס של דחיית ביצוע צעדי ארגון מחדש. אנחנו אומנם מבינים את הססנותה של החברה לבצע רה ארגון מהותי כדי שלא להחליש את עסקיה, אבל אנחנו חושבים שעליה להיות אגרסיווית יותר במדיניות קיצוץ ההוצאות שלה והגבייה מלקוחות", הם סבורים.

התוצאות של אי.סי.טל, המתמחה בפתרונות ניטור והבטחת הכנסות עבור רשתות תקשורת ורשויות אוכפות חוק, שפורסמו בשבוע שעבר העידו על הרבעון הקשה שעבר עליה. הם אומנם היו בתחזיות המוקדמות אך העידו על נפילה דרמטית של 34% בהכנסות מהרבעון שעבר (ל-10.1 מיליון דולר), על מחיקת מוניטין בגובה 6 מיליון דולר בעקבות רכישת חברת NetEye מטלרד וכן הפסד של 13.8 מיליון דולר שהם 77 סנט למניה או הפסד של 43 סנט למניה בניטרול המחיקה - ברף העליון של ההפסד אותו התכוונה להציג - 33-45 סנט למניה. החברה נותרה עם 40.5 מיליון דולר בקופה בסיום הרבעון השני של השנה.

אייל וקידרון מותירים בעינה את תחזית ההכנסות ל-2003 ברמה של 47.9 מיליון דולר ואולם מגדילים את ההפסד הצפוי לה השנה מ-84 סנט למניה ל-1.21 דולרים למניה או 1.54 דולרים כולל הוצאות חד פעמיות. הם מבצעים עדכון אף לתחזיות 2004 ומצפים כעת להכנסות של 50.3 מיליון דולר (ולא 52.7 מיליון דולר) והפסד של 89 סנט למניה, לעומת הערכה קודמת של 32 סנט למניה. "לאור האווירה הקשה, מעגלי המכירה הארוכים והערפל סביב תחזיות החברה להמשך וכוונות הרה ארגון שלה, בהחלט ייתכן שהתחזיות שלנו יעודכנו שוב כלפי מטה", הם פותחים צוהר להורדת תחזיות נוספת ומותירים למניה המלצה המקבילה ל"תשואת שוק".

האנליסטים מציינים כי אומנם החברה נקטה במספר צעדים ברבעון השני של 2003 שנועדו לארגון מחדש ואולם ההוצאות התפעוליות הן ברמה גבוהה יותר אף מ-2002, אז החברה ייצרה הכנסות שנתיות של 96 מיליון דולר. גם לאור עלייה במספר ימי האשראי ללקוחות - 210 ימים לעומת 180 ימים ברבעון הראשון של 2003 - החברה שרפה 7.3 מיליון דולר ברבעון השני.

ממש כפי שלאחרונה קבעו אייל וקידרון, שחברת טי.טי.איי הישראלית היא מועמדת לרכישה ע"י אמדוקס או HP, גם לגבי אי.סי.טל הדבר נכון. האנליסטים מציינים כי אי.סי.טל תוכל להיות מועמדת לרכישה ע"י חברת בילינג או OSS שתרצה להרחיב את חבילת המוצרים שלה גם לתחום הממשלתי ותהיה מעוניינת בטכנולוגיה של אי.סי.טל. שווי השוק הנוכחי של החברה בבורסת הנאסד"ק הוא כ-97 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully