וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS הדיח את סיטיגרופ מהפסגה

סוכנויות הידיעות

28.7.2003 / 12:11

כך מדווחת סוכנות "בלומברג"; הבנק השווייצי הפך למבצע הגדול ביותר בשוק המטבעות הבינלאומי; מטפל כיום בכ-11.5% מן המחזור היומי בן 1.5 טריליון הדולר שמגלגל שוק המטבעות

UBS, הבנק הגדול באירופה, הדיח את סיטיגרופ האמריקאי ממעמדו כבנק המוביל בשוק המטבעות הבינלאומי הודות לשימוש גובר במערכות ממוחשבות וקיצוץ צוות סוחרי המט"ח האנושי שלו, דיווחה סוכנות "בלומברג".

הסוכנות מדווחת ש-UBS השווייצי הגביר את נוכחותו בשוק המטבעות הסולידי לאחר שנגרמו לו הפסדים של כ-700 מיליון דולר ב-1999 כתוצאה מהתמוטטות קרן הגידור האמריקאית לונג-טרם קפיטל מנג'מנט.

שוק המטבעות הבינלאומי מגלגל ע"פ ההערכות מחזור יומי של כ-1.5 טריליון דולר. סוחרי המט"ח גובים כמאית האחוז מכל עסקה שבה הם מתווכים. UBS הצליח לשלש ויותר את הנתח שלו בשוק זה מאז 2001 ל-11.5%, ע"פ מגזין "יורומני". סיטיגרופ, שהיה במשך שנים רבות המוביל בשוק, מחזיק לשם השוואה בנתח של 9.9%.

UBS החליט להילחם כנגד סיטיגרופ במגרשו של האחרון, ארה"ב, והקים בסטמפורד שבקונטיקט את רצפת הסחר הגדולה בעולם. הבנק מעסיק באתר זה 1,400 עובדים, העוסקים בסחר מטבעות, מניות ואג"ח. הבנק מטפל בכ-70% ממחזור הסחר שלו באמצעות מחשבים לעומת ממוצע של 40% בתעשייה ככלל. סיטיגרופ, לשם השוואה, משתמש במחשבים רק ב-35% מנפח הסחר שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully