וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: פרנקפורט עולה בלמעלה מ-1.5% בעקבות שיפור נוסף במדד הביטחון העסקי בגרמניה

רן דוידוב

28.7.2003 / 12:48

דו"חות טובים מהצפוי של חברת התעשיות הביטחוניות EADS והמו"ל פירסון מסייעים לעליות; רנו יורדת ב-1.3% לאחר שממשלת צרפת הודיעה כי תמכור חלק מאחזקותיה בחברה



עליות שערים נאות נרשמות בבורסות אירופה לאחר שמדד הביטחון העסקי של גרמניה, הכלכלה הגדולה ביבשת, עלה זה החודש השלישי ברציפות ולאחר דו"חות חיוביים של המו"ל הבריטי פירסון וחברת התעשיות הביטחוניות EADS. מדד FTSE בלונדון עולה ב-0.8%; הדקס בפרנקפורט עולה ב-1.6%; ה-CAC בפאריס מטפס ב-2%.



מדד הביטחון העסקי בגרמניה עלה בחודש יולי בפעם השלישית ברציפות לאחר שממשלת גרמניה אמרה כי תגביר את קצב הורדת נטל מס ההכנסה בניסיון להשיב את הכלכלה הקפואה לצמיחה. המדד עלה לרמה של 89.2 לעומת 88.8 ביוני. מכון Ifo, העורך את הסקר, אמר ששלוש עליות רצופות מאותתות על התאוששות.



EADS (סימול EAD.PA), החברה האם של יצרנית המטוסים איירבוס, עולה ב-4.4% לאחר שהפתיעה את המשקיעים עם ירידה קטנה מהצפוי ברווח התפעולי במחצית הראשונה. החברה דיווחה על רווח לפני ריבית ומסים של 592 מיליון יורו, נמוך ב-24% מן התקופה המקבילה. אנליסטים צפו כי החברה תדווח על רווח של 430 מיליון יורו בלבד.



פירסון, המו"ל של "פייננשל טיימס", עולה ב-2.1% לאחר שעבר להפסד קל במחצית הראשונה בשל עיכוב במכירת ספרי לימוד והירידה בהכנסות מפרסום ב"פייננשל טיימס". ההפסד לפני מס עמד על 1 מיליון ליש"ט, נמוך ממרבית הערכות האנליסטים.



וודאפון עולה ב-0.4% לאחר שחברת הסלולר הגדולה בעולם דיווחה על גידול של 3 מיליון במספר מנוייה ברבעון הכספים הראשון, למעלה מן התחזיות.



יצרנית הרכב הצרפתית רנו יורדת ב-1.3% לאחר שממשלת צרפת אמרה כי תמכור 8.5% ממניות החברה. מתחרתה פולקסווגן עולה ב-1.7% לאחר שדויטשה בנק העלה את המלצתו למניה ל"החזק" מ"מכירה" והעלה את מחיר היעד של המניה ב-37%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully