וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה עתרה נגד החלטת בה"ד הארצי לאפשר הדיון בתביעת ההסתדרות לביטול הרפורמה בפנסיה

עינב בן יהודה

28.7.2003 / 13:43

המדינה טוענת כי עתירת ההסתדרות מכוונת כלפי המחוקק וכי הסכסוך, לכאורה, בין ההסתדרות לבין התאחדות התעשיינים, הוא סכסוך מלאכותי שנועד ליצור מצג שווא לפיו בה"ד לעבודה יכול לדון בנושא



המדינה הגישה היום עתירה לבג"ץ כנגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה, שקבע כי הוא המוסמך לדון בתביעת ההסתדרות לביטול הרפורמה בפנסיה.



לאחרונה דחה בית הדין הארצי לעבודה את עמדת האוצר, שטען כי לבית הדין אין סמכות לדון בבקשת ההסתדרות, וכי המוסמך לדון בבקשה הוא רק בג"ץ, מכיוון שהבקשה במהותה היא תקיפה ישירה של החוק. האוצר טען כי כל הסעדים המבוקשים מופנים להצהרה על בטלותו של החוק, ומניעת כל פעולה מכוחו, וכי לבית הדין לעבודה אין סמכות זו.



בדעת הרוב, שנכתבה על ידי הנשיא סטיב אדלר, נאמר כי אין מדובר בקיומם של הסכמים בין התאחדות התעשיינים לבין ההסתדרות בלבד, אלא בקיומה של מערכת כוללת ומקיפה של הסכמים קיבוציים והסדרים קיבוציים, המרכיבה את מערכת הפנסיה הצוברת, ואשר לה ארבעה צדדים: ההסתדרות, המעסיקים, המדינה וקרנות הפנסיה.



בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד נורית אלשטיין, עו"ד קובי אמסלם ועו"ד רוקסנה שרמן-למדן מפרקליטות המדינה, נטען כי החלטת בית הדין הארצי שגויה וכי המוסמך לדון בעתירת ההסתדרות הינו בג"ץ בלבד. המדינה מציינת בפנייתה כי עתירת ההסתדרות מכוונת כלפי המחוקק וכי הסכסוך, לכאורה, בין ההסתדרות לבין התאחדות התעשיינים הוא סכסוך מלאכותי שנועד ליצור מצג לפיו בית הדין לעבודה יכול לדון בנושא.



עוד מציינת המדינה בעתירתה, כי התאחדות התעשיינים הבהירה כי אין לה סכסוך בעניין זה עם ההסתדרות, וכי ההסתדרות תוקפת את החוק, ללא קשר להתאחדות התעשיינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully