וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינשטין לאולמרט בנוגע להסכם המינהל ותעשיות מלח: "יש חריגות יוצאות דופן - ומדובר בהיקפי קרקע גדולים"

גולן פרידנפלד

28.7.2003 / 14:02

היועמ"ש: "על הפרשנות להיות מצמצמת לחומרה כדי שלא לתת תווית של קרקע עירונית לקרקע חקלאית"; לפי הערכות, שווי ההטבה מסתכם ב-50-100 מיליון דולר



היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינטשיין, מחדד את חוות דעתו בקשר להסכם של חברת תעשיות מלח , שבשליטת משפחת דנקנר, לבין מינהל מקרקעי ישראל. רובינשטיין מציין במכתבו מה-16 ליולי כי מכתב זה נועד להסביר את חוות הדעת שניתנה למשרד התעשייה והמסחר, ולפני הדיון שיחול בעניין הקרקעות במינהל מקרקעי ישראל.



וכך כותב רובינשטיין לשר אהוד אולמרט: "מכתבי אליך ואל מנהל המינהל בנושא מצביע על חריגות יוצאות דופן בהסכם דנן, כשהמדובר בהיקפי קרקע גדולים ביותר. אני מבקש איפוא שהדברים שנכתבו על ידי במכלולם יידונו במועצה בהקפדה יתרה".



"כשמדובר בהחלטות כבדות משקל מעין אלה", טוען רובינשטיין, "שעניינן נכסים בהיקף כזה ועסקינן בלא פחות מ-2,250 דונם, למיטב הבנתי על גישת המועצה בפרשנותה להיות מצמצמת וזהירה, כגון בשאלת סיווג הקרקע כעירונית או חקלאית, ולנהוג במקרה של ספק לחומרה ולא לקולה".



טיוטת ההסכם שנחתמה ב-96' בין המינהל לתעשיות מלח, שבשליטת משפחת דנקנר, עסקה בהטבות שתקבל החברה תמורת העברת קרקעותיה בעתלית ומצפון לאילת למינהל. לפי הטיוטה קיבלה משפחת דנקנר 40% מזכויות הבנייה על קרקע בשטח של 3,100 דונם. לפני כשנתיים, בעקבות דו"ח מבקר המדינה, צומצם השטח ל-2,220 דונם. הקרקע קיבלה מעמד של קרקע עירונית לתעשייה, ולפיכך שווי ההטבה, על פי ההערכות, הוא 50-100 מיליון דולר.



רובינשטיין מוסיף במכתבו: "אני מוצא לנכון לומר זאת כדי להסיר כל ספק". עוד מציין רובינשטיין כי "נדרש דיון בכדי לקבוע, לנוכח היקף השטח באילת, האם ניתן יהיה להגדירה כקרקע עירונית וכי קשה לראות, ויש אי בהירות, כיצד יסווגו קרקעות עתלית כקרקע עירונית".



רובינשטין מצא לנכון לצטט ממכתבו הראשון לאולמרט וכותב: "האחריות לקרקעות המדינה מחייבת גישה המביאה בחשבון בפרשנות המשפטית את האינטרס הציבורי בראש ובראשונה. אכן אינטרס הציבור כולל גם הוגנות כלפי צדדים קשורים, אך אין הוא כולל התפשטות המדינה מנכסיה".



"זאת", אומר רובינשטיין, "בנוסף לשאלת היקפי העסקה, השלכות הרוחב ועוד". "לדעתי", אומר רובינשטיין, "על הפרשנות להיות מצמצמת לחומרה, לטובת הציבור כדי שלא לתת תווית של קרקע עירונית לקרקע חקלאית על כל המשתמע באובדן נכסי ציבור".



רובינשטיין מוסיף כי "אין מדובר בקרקע עירונית כשפוטה וכמשמעה הרגיל ולכן כאשר מדובר בהיקפים ובסכומים גדולים, כפי שקורה במקרה קרקעות אילת ועתלית, יש צורך בהתייחסות מיוחדת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully