וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קדה ממשיכה להשתפר: ההפסד הנקי - 361 אלף דולר

גתית פנקס

28.7.2003 / 14:21

גידי הולנדר, המנכ"ל: "ברבעון הבא ההכנסות מתוכנה ייצמחו ב-10%-12%"; גם אחרי עלייה של 73% מתחילת השנה החברה "לא הגיעה לטיפה משוויה האמיתי"; יתרות המזומן: 42.5 מיליון שקל

התוצאות שהציגה היום חברת ג'קדה הישראלית מצביעות על קיפאון בהכנסות והמשך ההפסדים, ואולם הן בהתאם לתחזיות המוקדמות של החברה ובנוסף, ג'קדה שמרה על אמצעיה הנזילים ברמה קבועה. כעת, החברה מעריכה כי תהליכים שהחלו ברבעונים האחרונים יגיעו לידי ביטוי בהמשך השנה וכי היא תוכל לדווח על עלייה של 10%-12% בהכנסותיה מתוכנה ברבעון הבא, השלישי של 2003.

"אנו מרוצים מהתוצאות הכספיות שאנו מציגים בהתחשב באתגר הקיים היום בתחום הוצאות IT ושאותו אנו ממשיכים להרגיש", אומר גידי הולנדר, מנכ"ל ג'קדה. "דברים שאמרנו בעבר כי אנחנו מתכוונים לעשות - מתחילים להתבצע. חברות אחרות בתחום שלנו לא עמדו ביעדים, ואנחנו הצלחנו לחתום על עסקות עם פרטנרים ומפיצים חדשים ובהמשך השנה אף נגדיל את הכנסותינו".

ג'קדה דיווחה ברבעון השני של 2003 על הכנסות של 5.1 מיליון דולר - עלייה סמלית של 77 אלף דולר מהרבעון שעבר, הראשון של 2003, וירידה מרמה של 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. ג'קדה מתמחה באינטגרציה של יישומים מסורתיים ופתיחתם לסביבת Web למשתמשים כלל ארגוניים.

הכנסותיה של החברה מרישוי תוכנה היו 2.1 מיליון דולר ברבעון, לעומת 2.2 מיליון דולר ברבעון שעבר וההכנסות משירותים ותחזוקה היו 3 מיליון דולר - עלייה קלה מהכנסות הרבעון הקודם. שולי הרווח הגולמי של החברה השתפרו ל-82% מ-81% ברבעון שעבר.

"אנחנו עובדים כעת על הגדלת ההכנסות מבלי להגדיל את ההוצאות", אומר הולנדר. הוצאותיה התפעוליות של החברה הסתכמו בכ-5 מיליון דולר ברבעון השני - ללא שינוי מהרבעון שעבר (החברה מעסיקה כיום 165 עובדים).

ג'קדה מנסה לשוב לפחות לתוצאות הרבעון הרביעי של 2002, בו דיווחה על רווח תפעולי לראשונה בחייה הציבוריים שהחלו באוקטובר 1999, ובינתיים היא מתקדמת בכיוון. וכך, החברה דיווחה ברבעון השני של 2003 על הפסד תפעולי של 772 אלף דולר לעומת הפסד של 862 אלף דולר ברבעון שעבר.

החברה אף הודיעה בעבר כי היא מקווה לשוב לרווח נקי ברבעון השלישי של 2003. בינתיים, היא מדווחת היום על הפסד נקי של 361 אלף דולר או 2 סנט למניה, סנט בודד מעל התחזיות המוקדמות. ברבעון הראשון של 2003 ההפסד היה גדול יותר, 631 אלף דולר או 3 סנטים למניה.

נקודה חשובה מבחינת החברה היא המאזן שלה בו נכללות עתודות מזומן בגובה 42.5 מיליון דולר כולל השקעות - ללא שינוי מהרבעון הראשון של 2003, ולדברי הולנדר החברה היתה מאוזנת מבחינת התזרים מפעילות. ההכנסות הנדחות של החברה עומדות ברמה של 4 מיליון דולר והונה העצמי הוא 45.7 מיליון דולר.

שווי השוק של ג'קדה הוא כ-49 מיליון דולר לאחר שהשלימה זינוק של 73% מתחילת השנה. "עוד לא הגענו אפילו לטיפה משוויינו האמיתי", אומר הולנדר, "יש לנו מזומנים בערך בגובה של 2.2 דולרים למניה ולפי מחיר המניה הנוכחי שלנו, הרי שמשתקף לתמחור פעילות החברה ללא המזומנים 40 סנט למניה או 5 מיליון דולר בלבד. זה בעינינו מעט עבור חברה שמייצרת מזומנים, יש לה שוק ו-1,200 לקוחות, וההכנסות שלה עומדות לעלות". הולנדר אומר כי הוא נמצא בקשר עם משקיעים מוסדיים המעוניינים להיכנס להשקעה בחברה, אולם הבעיה היא היקפי המסחר הנמוכים והחברה בוחנת דרכים להגדיל אותם.

"אינטגרציה נשארה בראש סדרי העדיפויות בקרב האחראים על ה-IT בארגונים", אומר הולנדר. "בזכות ההצלחות של לקוחותינו והמעמד שלנו בשוק, אנו מצפים כי התוצאות שלנו ימשיכו להשתפר ברבעונים הבאים".

לדבריו, החברה שואפת להפוך ל-One-Stop-Shop לכל צורכי מערכת המחשוב המסורתית. "אנחנו ממשיכים להסתכל על רכישות היום בדיוק כפי שעשינו לפני חצי שנה. אני אישית מקדיש 30%-40% מהזמן שלי לבדיקת אופציות רכישה, אבל חשוב להבין שהמטבע המנייתי שלנו אינו גבוה, מה שמחייב רכישה במזומן ואז אנחנו מגלים זהירות גבוהה יותר. מנגד, חלק מהחברות העומדות לרכישה רוצות לא אחת סכומים גבוהים מדי להערכתנו, וגם לכן אנחנו ממשיכים לחפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully