וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מביעה אמון ב-IMPAX: צפויה להמיר הלוואה של 22 מיליון דולר למניות החברה

אילן מוסנאים

28.7.2003 / 14:48

כך כותבת אימפקס בדו"חותיה; ההלוואה ניתנה במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות; טבע מחזיקה בכ-3% ממניות אימפקס; הכנסות אימפקס צמחו ברבעון בכ-160%



טבע עומדת להמיר למניות את ההלוואה בהיקף של כ-22 מיליון דולר שהעמידה לרשות חברת IMPAX. כך עולה מהדו"חות הכספיים של אימפקס לרבעון השני של 2003, אותם פירסמה היום.



IMPAX, שנסחרת בארה"ב לפי שווי שוק של כ-532 מיליון דולר, הציגה ברבעון השני צמיחה מרשימה של כ-160% בהכנסותיה לרמה של כ-13.5 מיליון דולר וצימצמה בכ-65% את ההפסדים לרמה של כ-2.1 מיליון דולר. בסיכום המחצית הראשונה של השנה דיווחה החברה על הפסד של 5.5 מיליון דולר לעומת הפסד של 11.4 מיליון דולר במחצית המקבילה.



הכנסות החברה במחצית זינקו בכ-185% לרמה של כ-24.5 מיליון דולר. צבר המוצרים של החברה מסתכם בכ-20 מוצרים, שמכירותיהם במונחי התרופה האתית נאמדים בכ-6.2 מיליארד דולר. מתוך מוצרים אלו, כ-15 בקשות הוגשו על ידי החברה בהליך Paragraph 4, שיקנה לה בלעדיות בשיווק התרופה כאשר תקבל את אישור ה-FDA הסופי לשיווק המוצר.



לטבע הסכם שיתוף פעולה עם אימפקס, במסגרתו היא העניקה לחברה בעבר את ההלוואה, וכן השקיעה בה סכום של כ-15 מיליון דולר, במספר שלבים תמורת 3% ממניותיה.



על פי ההסכם, טבע תזכה לזכויות שיווק בלעדיות בארה"ב של 12 מוצרים גנריים בשחרור מושהה, כמו גם באופציה לרכישת זכויות דומות בשאר צפון אמריקה, בדרום אמריקה, במדינות האיחוד האירופי ובישראל.



המוצר המרכזי של אימפקס, שטבע קיבלה את זכויות השיווק שלו, היא תרופת האומפרזול, שהיא הגירסה הגנרית לתרופת הפרילוסק של אסטרה-זנקה הבריטית, שמיועדת לטיפול בכיב קיבה. מחזור המכירות השנתי של התרופה נאמד בלמעלה מ-4 מיליארד דולר.



בהתאם לעמידה באבני דרך שנקבעו, תהיה לטבע אפשרות לחייב את אימפקס להחזיר לה את ההלוואה (כולה או חלקה) עד לינואר 2004, או לחלופין להמיר את ההלוואה למניות. כעת נראה, שלנוכח הפוטנציאל הרב הטמון באימפקס, תעדיף טבע לממש את ההשקעה למניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully