וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר תודיע בתוך שבועיים: נשקיע בדור 3

ערן גבאי

28.7.2003 / 15:13

נורטל הציעה המחיר הנמוך ביותר להקמת התשתית אולם אריקסון מועדפת; פרטנר תפרוש הרשת תחילה באזור המרכז

פרטנר תודיע בקרוב על החלטתה להיכנס להשקעה כבר השנה בהקמת תשתית דור 3. החברה האם האצ'יסון מקיימת מגעים עם אריקסון ונורטל בהונג קונג ואחת מהן תיבחר כמקימת רשת הדור השלישי של פרטנר - כך נודע ל-TheMarker.

גורמים בשוק טוענים כי הנטייה בהאצ'יסון היא לבחור באריקסון, אך לאחרונה הציעה נורטל להאצ'יסון את ההצעה הנמוכה ביותר במכרז שמקיימת פרטנר, מתוך ניסיון להגיע לסיכומים נוספים עם האצ'יסון על עסקת תשתיות גדולה יותר. נזכיר שרשת ה-GSM של פרטנר הוקמה במשותף על ידי אריקסון ונוקיה. עוד נודע כי מנכ"ל אריקסון ישראל, בו אנדרסון, נמצא כעת בחופשה דווקא כשהערכות הן שההחלטה בפרטנר תיפול בשבועיים הקרובים, מה שמעיד על הביטחון הרב של אריקסון בזכייה במכרז.

פרטנר פירסמה את ההזמנה לקבלת הצעות מחיר לציוד תשתית דור 3 מנוקיה, אריקסון ומ-NEC היפאנית, כבר באוקטובר 2002.

לפני כחודשיים דיווחנו שפרטנר תתחיל בפרישת רשת הדור השלישי באזור המרכז כבר השנה, כשבכוונת החברה להקים תחילה כ-60 אנטנות בגוש דן למטרת ניסוי. פרטנר הקצתה כ-350 מיליון שקל בתוכנית ההשקעות השנתית שלה לטובת הקמת רשת הדור השלישי השנה.

גורמים בפרטנר טענו באחרונה כי האצ'יסון, המחזיקה בה כ-42.7% מהמניות, אינה לוחצת על החברה להתחיל בפרישה חלקית של הרשת. אחת הבעיות העיקריות בפרישת רשת דור 3 כיום היא היעדר מכשירי קצה טובים. כיום רק מוטורולה, NEC ונוקיה הוציאו דגמים של מכשירים, אך אלה סובלים עדיין מבעיות.

בפרטנר מעריכים שפרישה מוקדמת של דור 3 על ידי החברה לא תמנע ממנה לשתף פעולה בעתיד עם חברות הסלולר האחרות בהשקעה ברשת דור 3 משותפת, כשסלקום ופלאפון יחליטו להיכנס להשקעה ויתקבלו האישורים הרגולטוריים.

לפני כחודש הורידה סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס את דירוג האשראי של האצ'יסון בשל סיכונים הנובעים מהשקעותיו ברשתות סלולר בדור 3. דירוג האג"ח במטבע מקומי ובמט"ח הורד ל-A מינוס, מרמה A. הנימוק להורדת הדירוג הוא השקעות של 16.7 מיליארד דולר שביצעה האצ'יסון ברשתות סלולר מהדור השלישי. ההשקעה טרם הניבה את התגובה המצופה מקהל המנויים, שלא הזדרזו לעבור לרשתות המתקדמות.

אריקסון היתה הספקית המובילה בהכנסותיה בשוק העולמי לתשתיות תקשורת ניידת ב-2002 עם נתח שוק של 29.5% ומכירות בהיקף של 13.2 מיליארד דולר. נוקיה צברה נתח של 12.9% מסך המכירות שהסתכמו לכ-5.8 מיליארד דולר ב-2002. לסימנס היה נתח שוק של 11.7%, לוסנט 11%, מוטורולה 10%, נורטל 9.4% ואלקטל 6.5%.

בנורטל סירבו להגיב. לא ניתן היה להשיג את תגובת אריקסון. מפרטנר נמסר ש"החברה לא מגיבה בנושאים הקשורים בבחירת ספקים. כשייבחר הספק הזוכה תימסר הודעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully