וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגל: שיפור בהכנסות וברווחיות

גתית פנקס

28.7.2003 / 15:56

הרווח הנקי - 840 אלף דולר לאחר הוצאות מימון של 310 אלף דולר בגין הפרשי שער; המנכ"ל יזהר דקל: "החברה הבת Smart ממשיכה להעיב על השורה התחתונה"

חברת מגל מערכות הישראלית לא סיפקה לשוק ההון אף הודעה על חוזה חדש ברבעון השני של השנה, ואולם תוצאותיה הכספיות מצביעות על שיפור בהכנסות וברווחיות על אף הוצאות מימון גבוהות בגין הפרשי שער. החברה, העוסקת בפיתוח מערכות אבטחה ממוחשבות לאיתור וזיהוי חדירות לא מורשות, ממשיכה עדיין ליהנות משני פרויקטים גדולים - ברומניה ובקו התפר - וההכנסות מהם ממשיכות לסדר לה את 2003. "הרבעון השני של השנה היה טוב, ואנחנו ממשיכים לצפות כי ההכנסות לשנה כולה יעידו על צמיחה בהכנסות וברווחים", אומר יזהר דקל, המנכ"ל.

הכנסותיה של מגל לרבעון השני של 2003 היו 13.5 מיליון דולר - צמיחה של 6% מהרבעון שעבר ושל 27% מהרבעון המקביל. הוצאותיה התפעוליות היו 5 מיליון דולר ברבעון, וזאת לעומת הוצאות של 4.3 מיליון דולר ברבעון שעבר, והרווח התפעולי היה ברבעון השני של 2003 כ-1.4 מיליון דולר - עלייה של 46.3% מהרבעון המקביל, ולעומת רווח תפעולי של כ-1.1 מיליון דולר ברבעון שעבר.

החברה רשמה הוצאות מימון של 310 אלף דולר, כאשר כ-85% מהן נובעים מהפרשי שער כתוצאה מהיחלשות הדולר האמריקאי לעומת הקנדי והשקל הישראלי. ואולם, גם לאור העלייה בהוצאות המימון, הרווח הנקי של מגל היה 840 אלף דולר ברבעון השני לעומת רווח נקי של 532 אלף דולר ברבעון שעבר. לדברי דקל, כבר היום הוצאות המימון קטנות יותר.

"אנחנו רואים גידול בפעילות שלנו. יש פרויקטים גדולים מאוד שאנחנו מתמודדים בהם, אך קשה להעריך מתי ייסגרו", אומר דקל, "אומנם לא הודענו על אף חוזה משמעותי ברבעון, אולם נכנסו עסקות חדשות".

החברה הבת Smart ממשיכה להעיב על השורה התחתונה של מגל. החברה הבת הוקמה על ידי מגל לפני כשנתיים, והיא עוסקת באספקת שירותי אבטחה באמצעות מערכות וידאו. "היינו משוכנעים שהיא תעבור לרווחיות מוקדם יותר, אולם כעת אנחנו מאמינים שהאיזון התפעולי יגיע בחודשים הראשונים של 2004 ואולי אף בסוף השנה הנוכחית", אומר דקל. "זהו תחום חדש של פעילות מבחינתנו ונדרשת השקעה, אך מצד שני, ההכנסות מגיעות בצורת תזרים קבוע על פני שנים, וזה יתרום לנו למודל ההכנסות". בשנה שעברה סמארט פגעה במגל ב-1.6 מיליון דולר בשורה התחתונה, וגם השנה מצפה דקל להשפעה דומה.

בכל הנוגע לצבר ההזמנות אומר דקל כי הוא חזק, אולם אינו מספק מספרים. בין היתר ניתן להזכיר את הפרויקט למיגון שדה התעופה בעיר בוקרשט ברומניה, שייצר לחברה הכנסות של 16 מיליון דולר, ואת פרויקט קו התפר בישראל, שם מדובר על הכנסות של 7-8 מיליון דולר. "החוזה ברומניה מתקדם לפי התחזיות", אומר דקל. "בישראל, מדובר בפרויקט שהוא חסר תקדים בהיקפו מבחינתנו, ואנחנו משלימים התקנה של מערכות אלקטרוניות על פני 30 ק"מ בחודש - קצב שגם הפרויקטים הגדולים שלנו בעזה ובגבול הצפון לא הגיעו אליו. בשבועות הקרובים נמסור את הפרויקט כולו, אולם ההכנסות יזרמו אלינו גם ב-2004. בנוסף, יש לנו הסכמי תחזוקה שיתרמו למכירות".

לחברה 15.3 מיליון דולר בקופה, כולל פקדונות לטווח ארוך, והונה העצמי הוא 38 מיליון דולר. שווי השוק של מגל הוא 48.9 מיליון דולר. בכתבה מחמיאה שפורסמה בבארונ'ס היום מצוטט מנהל כספים בקרן דלפי, שטוען כי מחיר מנייתה הזול של החברה הופך את ההשקעה בה לכדאית, ובחברה מקווים כי דברים מסוג זה, וכן הודעות כמו זו משבוע שעבר על הגדלת חלקה של מירה-מאג בחברה, יעזרו להגברת ההתעניינות מצד משקיעים מוסדיים.

החברה הודיעה בשבוע שעבר כי מירה-מאג, בעלת השליטה במגל, שבעלי מניותיה הם נתן קירש ויעקב אבן עזרא - יו"ר מגל - רכשה 11.9% ממניותיה של מגל מידי התעשייה האווירית תמורת 6.4 מיליון דולר. אם כך, מירה-מאג מחזיקה כעת ב-54.3% ממניות מגל. "אני שמח שהבעלים העיקריים שלנו תומכים בנו בצורה ברורה", אומר דקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully