וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליין מוריד הריבית ב-0.5% - בהתאם לציפיות

אמיר טייג

28.7.2003 / 16:30

בנק ישראל לממשלה: "אין לשנות את יעדי יציבות המחירים"; הריבית באוגוסט - 7%; ריבית הפריים יורדת ל-8.5% ופער הריבית בין השקל לדולר מצטמצם ל-6%

נגיד בנק ישראל, ד"ר דוד קליין, לא מאיץ היום את קצב הפחתות הריבית ומפחית את ריבית חודש אוגוסט בשיעור של 0.5%, בהתאם לטווח תחזיות הכלכלנים. ריבית חודש אוגוסט תעמוד על רמה של 7% וריבית הפריים תעמוד לפיכך על רמה של 8.5%.

הנגיד בוחר לא להמשיך בהאצת קצב הפחתת הריבית בעקבות העלייה קלה שנרשמה בחודשים האחרונים בשיעור האינפלציה החזויה ב-12 החודשים הקרובים. שיעור זה עומד בתקופה האחרונה על רמה של 1.7% - במסגרת יעד האינפלציה של הממשלה. האינפלציה הצפויה בשנתיים הקרובות, על פי הנגזר משוק ההון, עומדת על כ-2.8%, בקרוב לרף העליון של יעד אינפלציה. מבנק ישראל נמסר כי הפחתת הריבית התאפשרה על רקע הציפיות הנמוכות לאינפלציה לשנה הקרובה, המשך הרגיעה בשוק המט"ח ובשוקי הכספים וההון והירידה בקצב עליית המחירים בפועל. בחודשיים האחרונים התייצבו הציפיות לאינפלציה לשנה, הנגזרות משוק ההון, והן נמצאות מתחת לאמצע יעד שקבעה הממשלה.

הפחתת הריבית של הנגיד היום היא על רקע המשך הירידה בקצב האינפלציה בחודשים האחרונים. למרות מדד יוני, שירד בשיעור חד של 0.6%, כלכלנים רבים מעריכים כי נוכח התייצבות מגמת התחזקות השקל מול הדולר צפויים המדדים לחזור לתחום החיובי, החל ממדד אוגוסט הקרוב. להערכתם, קצב האינפלציה צפוי להתעורר מעט במחצית השנייה של השנה כך שאינפלציה בשנת 2003 תסתכם בכ-1% לערך. מאז דצמבר 2002, כאשר החל הנגיד את מגמת התרת הרסן המוניטרי, הוא הוריד את הריבית במשק בשש מנות, מרמה של 9.1% לרמה של 7% באוגוסט. בין החודשים מארס ויולי הפחית הנגיד את הריבית במנות הולכות וגדלות, אך כאמור היום הוא לא המשיך במגמת ההאצה. לאחר ההפחתה היום, פער הריביות בין השקל לדולר ירד לרמה של 6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully