וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנות בטוחה: המערכת הבנקאית תציג ברבעון רווח של כ-1.07 מיליארד שקל - פי 5 מהרבעון המקביל

אילן מוסנאים

28.7.2003 / 16:51

הבנקים יציגו שיפור ניכר בתוצאותיהם אם לא יתמוטט לווה גדול עד סוף אוגוסט; מעניקים המלצת "קנייה" למניות הפועלים, לאומי והמזרחי ו"נייטרלי" לדיסקונט והבינלאומי



אם לא נראה התמוטטות של לווה גדול עד סוף אוגוסט, הבנקים צפויים להציג שיפור מרשים בתוצאות שלהם ברבעון השני של 2003. כך מעריך האנליסט אלון גלזר מבית ההשקעות אילנות בטוחה.



בסקירה שהכין לקראת פרסום הדו"חות של הבנקים הגדולים ברבעון כותב גלזר כי השיפור צפוי להגיע מכל הכיוונים: ראשית, הבנקים צפויים ליהנות משיפור ברווחי המימון בשל עליית המרווחים, רווחים גבוהים מהעלייה בשווי האג"ח וכן תרומה משמעותית של פערי המדדים "בגין-ידוע". שנית, הוא צופה כי השיפור בשוק ההון יביא לשיפור בהכנסות התפעוליות של הבנקים. מנגד, ההוצאות התפעוליות צפויות לרדת עקב מהלכי ההתייעלות שהבנקים ביצעו. ההפרשות לחובות מסופקים צפויות להיות ברמות דומות לאלו שנרשמו ברבעון הראשון של השנה.



גם בסביבה העסקית של הבנקים נרשם שיפור בחודשים האחרונים בעקבות סיום המלחמה בעיראק, התוכנית הכלכלית, קבלת הערבויות וההודנא, אירועים שצפויים להשליך לחיוב על מצב המשק הישראלי. בנוסף, העליות בבורסה תורמות לשיפור במצבו של חלק מהאשראי הבעייתי של הבנקים (במקרים, כמו זה של בזק, בהם המניות משמשות כביטחונות להלוואות).



בעקבות השיפור בתוצאות ובסביבה העסקית, ולנוכח הירידה בתשואות מרמה של כ-6% לרמה של כ-4.6%, מחליטים באילנות בטוחה להעלות את מחירי היעד לבנקים. לאור זאת, בבית ההשקעות סבורים כי גם לאחר העליות המרשימות שרשמו הבנקים בחודשים האחרונים, יש עוד הרבה "בשר" לעליות בסקטור הבנקים.



באילנות בטוחה ממליצים בהמלצות "קנייה" על מניות הפועלים , , לאומי והמזרחי . מניות דיסקונט והבינלאומי זוכות להמלצת "נייטרלי". גלעזר מעניק לבנק הפועלים מחיר יעד של 12 שקל, הגבוה בכ-30% ממחיר המניה בבורסה; מחיר היעד למניית לאומי נקבע ברמה של 9 שקלים, הגבוה בכ-28% ממחיר המניה בבורסה; מניית המזרחי זוכה למחיר יעד של 15.5 שקל, הגבוה בכ-22% ממחירה בבורסה; מניית בנק דיסקונט זוכה למחיר יעד של כ-4.3 שקלים, הגבוה בכ-12% ממחירה בבורסה ומחיר היעד למניית הבינלאומי - 23.5 שקל, הינו גבוה בכ-5% מהמחיר בו נסחרת החברה בבורסה.



באילנות בטוחה מעריכים כי חמשת הבנקים הגדולים צפויים לדווח ברבעון על רווח נקי של כ-1.07 מיליארד שקל, הגבוה פי חמש כמעט מהרווחים שהציגו הבנקים ברבעון המקביל. כך בנק הפועלים צפוי לדווח ברבעון על רווח נקי של כ-445 מיליון שקל, הכפול מרווח של 223 מיליון שקל ברבעון השני של 2002.



בנק לאומי צפוי לדווח על רווח של 319 מיליון שקל, הגבוה פי ארבע מהרווח ברבעון המקביל שהסתכם בכ-77 מיליון שקל. באילנות בטוחה חוזים כי בנק דיסקונט יעבור לרווח של 135 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 85 מיליון שקל ברבעון המקביל והבנק הבינלאומי ידווח על מעבר לרווח של 72 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 76 מיליון שקל ברבעון המקביל. בנק המזרחי, שבשנה שעברה הציג את התוצאות החזקות מבין כל הבנקים, צפוי להציג הרבעון צמיחה של כ-40% ברווחים לרמה של 96 מיליון שקל.



הגידול ברווח הנקי צפוי לבוא למרות המשך ביצוע הפרשות גבוהות לחובות מסופקים ובזכות עלייה חדה ברווחי הבנקים מפעילות מימון לפני הפרשות. כך בנק הפועלים צפוי לדווח ברבעון השני על הפרשות לחובות מסופקים בהיקף של כ-525 מיליון דולר - גידול של כ-30% בהשוואה לרבעון השני של 2002, ועל צמיחה של כ-41% ברווח מפעילות מימון לרמה של כ-1.87 מיליארד שקל.



בנק לאומי יציג צמיחה של כ-60% ברווחי המימון ועלייה של כ-20% בהפרשות לחובות מסופקים. באילנות בטוחה מעריכים כי רווחי בנק דיסקונט מפעילות מימון יצמחו ברבעון בכ-20% לרמה של 808 מיליון שקל ואילו ההפרשות לחובות מסופקים של הבנק ירדו בכ-23% לרמה של 169 מיליון שקל.



בנק המזרחי ידווח על צמיחה של 24% ברווחי המימון שלו ועל גידול של כ-56% בהפרשות לחובות מסופקים שלו והבנק הבינלאומי יציג צמיחה של 74% ברווחי המימון שלו וירידה של 60% בהפרשות לחובות מסופקים לרמה של 91 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully