וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות בח.ל.ל נמשכות: אסיפת בעלי האג"ח של החברה לא אישרה את דחיית תשלום הריבית לדצמבר השנה

גולן פרידנפלד

28.7.2003 / 17:03

הערך המתואם של איגרות החוב, כולל הריבית, עומד על כ-85 מ' ש'; נאמן איגרות החוב הודיע לחברה כי במידה שלא יועבר תשלום הריבית בהיקף של מ' ד' עד סוף החודש, יועמדו אג"ח לפירעון מיידי



הצרות אליהם נקלעה חברת ח.ל.ל. לוויינים, על רקע העיכוב בשיגור הלוויין עמוס 2 לחלל, מקבלות היום תאוצה לאחר שאסיפת בעלי איגרות החוב של החברה לא אישרה את דחיית תשלום הריבית בהיקף של כמיליון דולר, ואשר היתה אמורה להיות משולמת בסוף יוני. באסיפת בעלי איגרות החוב ביקשה החברה מהמחזיקים לאפשר לה לדחות את תשלום הריבית עד ל-25 לדצמבר. עוד הציעה החברה לבעלי איגרות החוב שלה כי תשלם להם, בגין האיחור בתשלום, ריבית של 11.25%.



בסופו של דבר החליטו מרבית בעלי איגרות החוב להתנגד להצעת החברה, וחברת הנאמנות של מחזיקי איגרות החוב המטפלת בעניין (חברת הנאמנות של בנק אינווסטק) כבר הוציאה התראה לחברה כך שבמידה שתשלום הריבית לא יתבצע עד לסוף יולי השנה, היא תפנה בשם מחזיקי איגרות החוב לבית המשפט על מנת להעמיד את החוב לבעלי האג"ח לפירעון מיידי.



הערך המתואם של איגרות החוב (כולל הריבית) עומד על 85 מיליון שקל, אותם צפויה חברת הנאמנות לדרוש כבר בעוד יומיים מהחברה.



לבעלי איגרות החוב שעבוד בדרגה שנייה על הלוויין עמוס 1, שכן השעבוד בדרגה ראשונה רשום על שמם של הבנקים שמימנו את רכישתו - בנק הפועלים ובנק לאומי.



מה שמונע מהחברה לשלם לבעלי איגרות החוב את מיליון הדולר אותם היא חבה להם היא העובדה שהבנקים, אשר הלוו לחברה מעל ל-100 מיליון דולר, עוצרים תשלום זה. בבנק לאומי ובבנק הפועלים, שהיו המממנים העיקריים של החברה, טוענים כי עקב הדחייה בשיגורו של הלוויין עמוס 2 מצויה החברה במצב של הפרת התחייבות כלפיהם, וזאת בהתאם להסכם המימון עמם. במצב כזה, על פי הסכם המימון, נדרש אישור הבנקים לביצוע התשלום - אישור שטרם ניתן על ידי הבנקים.



הלוויין עמוס 2 נרכש על ידי ח.ל.ל לוויינים בחודש ספטמבר 2000. ההסכם עם התעשייה האווירית כלל, בין היתר, גם את שיגור הלוויין, לרבות התקשרות עם חברת אריאן לצורך ביצוע השיגור. המועד שנקבע לשיגור היה יולי 2003.



בחודש אפריל השנה הודיעה התעשייה האווירית לח.ל.ל כי קיבלה מאריאן הודעה, ולפיה מועד שיגור הלוויין עשוי להידחות לתחילת שנת 2004, וזאת עקב טענת אריאל כי קיימת ללוויין אחר קדימות בשיגור על פני הלוויין עמוס 2.



.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully