וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: הליכים בוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין מהווים הליך שיפוטי לצורך חוק איסור לשון הרע

אמיר הלמר

28.7.2003 / 17:26

דחתה תביעת לשון הרע של עו"ד רמי יובל כנגד עו"ד תמר גולן; גולן טענה במכתב לוועדת האתיקה כי יובל מצוי בקשיים כלכליים



שופטת בימ"ש השלום בתל אביב חייבה את עו"ד רמי יובל לשלם הוצאות משפט של 15 אלף שקל לעו"ד תמר גולן לאחר שדחתה את תביעת לשון הרע על סך 400 אלף שקל שהגיש יובל כנגד גולן.



עוה"ד יובל וגולן הופיעו בפני בית הדין לעבודה כאשר יובל ייצג עובדים לשעבר של חברת פרית תנובה בתביעה כנגד החברה, שיוצגה ע"י גולן. במסגרת ההליכים, החזיקו השניים במשותף חשבון נאמנות בו הופקדו כספי הפיצויים המגיעים לעובדים ואשר היו אמורים להשתחרר לזוכה בתביעה.



לאחר שהסתיימו ההליכים בזכייתם של העובדים, ביקש יובל מביהמ"ש להורות על שחרור הכספים לטובת לקוחותיו, אך גולן ציינה בפני ביה"ד כי בכוונתה לערער על פסק הדין. גולן ציינה עוד לעניין שחרור הכספים כי "בעניין זה הסתבר לח"מ, עם פתיחת חשבון הנאמנות, כי ב"כ המבקשים מצוי בקשיים כלכליים וחובות כספיים, אשר עלולים לסכן את העברתם המלאה של הכספים הנ"ל אל המבקשים עצמם". גולן כתבה את הדברים בעקבות הודעה שקיבלה על עיקול כספי הנאמנות בגין חוב אישי של יובל בסך 3,600 שקל.



גולן שלחה במועד מאוחר יותר מכתב ללשכת עוה"ד בתגובה לתלונה שהגיש כנגדה יובל בגין אי שחרור הכספים. במכתב טענה גולן כי יובל מצוי בקשיים כלכלים. בעקבות דברים אלה הגיש כנגדה יובל תביעת לשון הרע.



השופטת דניה קרת-מאיר שדנה בתיק הכריעה כאמור לטובת גולן. קרת קובעת אמנם כי דבריה של גולן מהווים לשון הרע על פי החוק, אך לגולן עומדת ההגנה בחוק לפיה הדברים נאמרו במסגרת דיון שיפוטי.



לעניין זה, קובעת השופטת כי הליכים משמעתיים המתנהלים במסגרת חוק לשכת עורכי הדין מהווים הליך מעין שיפוטי, ולפיכך דבריה של גולן במכתב התשובה ששלחה ללשכה מוגנים ע"י החוק. השופטת אף קובעת כי יש לראות בתלונה שנשלחה לוועדת האתיקה של הלשכה כפתיחת ההליך המשמעתי ואין זה משנה שבסוף הוחלט שלא להגיש כנגד גולן קובלנה.



בנוסף, קובעת השופטת כי דבריה של גולן אינם נכנסים לגדר המקרים של הטחת דברים שלוחי רסן המצדיקים הגבלת ההגנה שבחוק. השופטת קובעת כי דבריה של גולן נאמרו "ללא כל רמיזה ממנה ניתן ללמוד כי הנתבעת חוששת שהתובע יקח את הכספים. מדובר בחשש בלבד המבוסס על העיקול אשר יכול לגרום לאי העברת הכספים כתוצאה מפעולות של צד ג'", אומרת השופטת ומוסיפה כי בשל כך בכל מקרה היתה עומדת לגולן גם הגנת תום הלב.



השופטת דחתה כאמור את התביעה ומטילה על יובל הוצאות בסך 15 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully