וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה מסרב לקיים ישיבה שתדון בתנאי השכר של עובדי משרדו עם הממונה על השכר באוצר

צבי זרחיה

28.7.2003 / 20:08

עלות שכר ממוצעת לעובד במשרד מבקר המדינה - כ-17.5 אלף שקל בחודש; אליעזר גולדברג: "זוהי פגיעה ממשית בעצמאות המבקר המדינה"



מבקר המדינה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, מסרב לקיים ישיבה משותפת בוועדת הכספים יחד עם הממונה על השכר באוצר, שתדון בתנאי השכר של עובדי משרדו.



בדיון שקיימה הוועדה על תקציב משרד מבקר המדינה, דחה גולדברג את הצעתו של ח"כ אברהם שוחט לקיים דיון משותף בהשתתפות הממונה על השכר. גולדברג טען כי "לא אקח חלק בישיבה משותפת. זוהי פגיעה ממשית בעצמאות המבקר המדינה".



שוחט העלה את הצעתו לאחר שהתברר כי בלא הסכמתם של עובדי משרד מבקר המדינה לא ניתן לשנות את נוסחת עדכון שכרם שנקבע בשנת 1978. ח"כ יצחק כהן תבע לשנות את נוסחת העדכון בשכרם של עובדי משרד המבקר. לפי נוסחת העדכון, שנקבעה אז על ידי "ועדת גולברזון", שכר עובדי המדינה מתעדכן לפי השינויים בדירוג המח"ר ומדעי החברה והרוח, דירוג משפטנים, דירוג עובדי בנק ישראל, ודירוג רואי חשבון במגזר הפרטי.



מנכ"ל משרד מבקר המדינה, מוטי בס, הציג בפני הח"כים נתונים לפיהם שכר העובדים עלה מאז 1992 פי 3.5. מטבלאות השכר שהוצגו בפני הוועדה עולה כי העלות הממוצעת של עובד במשרד מסתכמת בכ-17,462 שקל בחודש. סכום זה לא כולל החזר בגין שעות נוספות. בס הוסיף כי תוספת השכר לעובדי מבקר המדינה המכונה תמ"הו - תוספת מבקר המדינה - מגיעה ל-93.08% מהשכר בשירות המדינה. "אין אצלנו שכר עידוד או תוספות בושה, תוספות סיכון ותוספות אחרות".



ח"כים בוועדה קבלו כי הנתונים שהוצגו בפניהם על שכר העובדים במשרד מבקר המדינה הם חלקיים, וחסרים בהם נתונים כמו תוספות בגין ותק וסעיפי השעות הנוספות.



המבקר גולדברג הבטיח לח"כי הוועדה כי בתוך שבוע יעביר לידיהם פרטים נוספים וכן טבלאות שכר מעודכנות. ח"כ אלי אפללו תבע לכונן "מועצת נגידים" שתהיה כתובת לעובדים החשים כי נפגעו ממשרד מבקר המדינה. במהלך הישיבה תבע ח"כ כהן לדעת האם משרד מבקר המדינה נכנע ללחץ ועיכב דו"ח חריף על רשות השידור. המבקר הגיב ואמר "עוד לא נולד האדם שישפיע על מבקר המדינה ויפעיל עליו לחצים. הדו"ח על רשות השידור נמצא בהליך עבודה ושום קשקוש במסדרון אין לו משמעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully