וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ה-IPO: רשת תחנות רדיו ויצרנית ציוד רשתות מחשבים יגייסו 480 מיליון דולר

דפנה מאור

28.7.2003 / 10:03

IPass שהנפיקה בשבוע שעבר זינקה ב-33% ביומה הראשון; חברת הטכנולוגיה הרווחית נטגיר בין המנפיקות השבוע



סיטאדל ברודקסטינג, מפעילת תחנות הרדיו השישית בגודלה בארה"ב, ונטגיר (Netgear), יצרנית ציוד רשתות מחשבים, צפויות לגייס השבוע סכום כולל של כ-480 מיליון דולר באמצעות הנפקה ראשונה לציבור.



שוק ה-IPO מראה סימני התאוששות עם טפטוף יציב למדי של מספר הנפקות מדי שבוע, ויותר מכך, תשואות חיוביות למניות אלו במסחר בשוק אחרי ההנפקה. כך זינקו בשבוע שעבר שתי ההנפקות שהתבצעו: iPass (סימול IPAS), ספקית של שירותי תקשורת עסקית, עלתה ב-33% ביומה הראשון למסחר לאחר שגייסה 98 מיליון דולר בהנפקה ראשונה. היקף הגיוס היה גדול ב-40% מהמתוכנן.



חברת אינטגרייטד אלארם סיסטמס (סימול IASG), ספקית שירותים בתחום מערכות האזעקה, גייסה 203.5 מיליון דולר, ועלתה ב-3%. ההצלחה המתונה יותר נבעה מביקוש דל יותר למניות החברה, שאיננה רווחית, בניגוד ל-iPass.



השבוע מתוכננת סיטאדל ברודקסטינג (סימול מוצע CDL) למכור 22 מיליון מניות במחיר של 17-19 דולר. החתם הראשי של ההנפקה, המתוכננת ליום חמישי, הוא גולדמן סאקס. סיטאדל היתה בעבר חברה בורסאית בשם סיטאדל קומיוניקיינס, שהונפקה לציבור ב-1998, אולם הפכה פרטית לאחר שנרכשה ב-2 מיליארד דולר ביוני 2001 ע"י קרן פורסטמן ליטל. סיטאדל הפסידה 33.8 מיליון דולר על הכנסות של 77.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2003, כמעט ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל.



חברת הטכנולוגיה נטגיר (סימול מוצע NTGR) מתכננת למכור 7 מיליון מניות במחיר 10-12 דולר. החתם הראשי ליהמן ברדרס ינסה לבצע את ההנפקה ביום רביעי. נטגיר מתמחה בפיתוח מוצרים המאפשרים למשתמשים מרובים במחשבים אישיים להשתמש באותו חיבור אינטרנט. יישומים אלה מיועדים עבור עסקים קטנים ומשקי בית.



בשנת 2002 הפסידה נטגיר 9.7 מיליון דולר על הכנסות שצמחו ב-23% ל-237 מיליון דולר, אולם רשמה באותה שנה רווח של 8.1 מיליון דולר לפני דיווידנד בכורה. ברבעון הראשון של השנה רשמה רווח של 1.6 מיליון דולר על הכנסות של 67.7 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully