וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה חיובית במגמות המדיה בוול סטריט; קואלקום עלתה ב-1.9%; דיסני עלתה ב-2.5%

רונן סרברניק

28.7.2003 / 23:15

נורתרופ גרומן עלתה ב-5.7%; IBM ירדה ב-1.4% לאחר שהודיעה על חוזה מיוקר חוץ בשווי של 1.1 מיליארד דולר בו זכתה



מדד נאסד"ק נסגר בעלייה של 0.3% על רקע ציפיות המשקיעים לנתונים כלכליים חיוביים שיתפרסמו השבוע. במדד הדאו ג'ונס נרשמה ירידה של 0.2% . מניות המדיה והטלקום רשמו במגמה חיובית.



נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, מייקל מוסקואו, אמר היום כי על אף שעדיין ישנו עודף ביכולת הייצור בכלכלת ארה"ב, עודף זה יצטמצם לאורך זמן וההתאוששות בכלכלת ארה"ב תצבור מומנטום. "למרות שיש לנו עדיין עודף יכולת ייצור במספר מגזרים, זה ישתנה בעתיד", אמר מוסקואו בפני איגוד האשראי הלאומי בארה"ב, Credit Union National Association.



מחר יתפרסם בארה"ב מדד מנהלי הרכש לאזור ניו יורק. לפי הערכות, עלה המדד ל-85 ביולי לעומת 83.5 ביוני. בהמשך השבוע יתפרסם מדד מנהלי הרכש הכללי, אשר לפי הערכות עלה ל-51.5 ביולי.



יצרנית שבבי הסלולר קואלקום עלתה ב-1.9% לאחר שהגישה תביעה נגד מתחרתה טקסס אינסטרומנטס בטענה כי זו הפרה הסכם פטנטים שנחתם ביניהן. המהלך המשפטי עשוי לחסום את דרכה של טקסס לשוקיה של קואלקום, היצרנית המובילה של טכנולוגיית CDMA. טקסס פירסמה תגובה לתביעה, לפיה איננה מוצדקת וכי היא תילחם בה, ומנייתה ירדה ב-1%.



מניית דיסני (סימול DIS) נסגרה בעלייה של 2.5% במחיר של 21.82 דולר למניה, לאחר שנסחרה קודם לכן במחיר של 22.17 דולר, רמתה הגבוהה ביותר בשנה האחרונה. המגמה החיובית נרשמה לאחר שקבוצת המחקר סאונדוויו העלתה את דירוג מניית קבוצת המדיה ל"תשואת יתר" מ"נייטראלי" ואת מחיר היעד למניית החברה ל-28 דולר למניה לעומת מחיר קודם של 17 דולר למניה. מניית AOL (סימול AOL) עלתה ב-2.8% לאחר שקבוצת ברינגטון ריסרץ' העלתה את דירוג המניה ל"תשואת יתר".



היום הודיעה IBM (סימול IBM) כי היא זכתה בחוזה מיקור חוץ בן 10 שנים ובשווי של 1.1 מיליארד דולר של חברת ABB. כחלק מהחוזה יהפכו כ-1,200 מעובדי ABB להיות עובדי IBM.כמו כן תנהל IBM את פעילות השרתים, מערכות ההפעלה, הרשתות והמחשבים האישיים של ABB. מניית החברה ירדה ב-1.4%.



יצרנית מטוסי הקרב והרקטות לשילוח לוויינים לחלל, נורתרופ גרומן (סימול NOC), דיווחה על עלייה של 14% ברווחיה ברבעון השני אל מעבר לתחזיות האנליסטים, בעקבות עלייה במכירות חטיבת החלל והאלקטרוניקה בשל רכישות שביצעה. כמו כן, העלתה החברה את תחזיותיה לשנת 2003 כולה. המניה עלתה ב-5.7%.



ג'יי.פי מורגן צ'ייס וסיטיגרופ , שני הבנקים הגדולים בארה"ב, צפויים לשלם קנס של 135 מיליון דולר ו-120 מיליון דולר בהתאמה, כדי ליישב תביעות על חלקם בהונאה באנרון. שני הבנקים נחקרו על ידי הרשויות בארה"ב על חלקם בהונאה החשבונאית, שסייעה לאנרון להסתיר את חובותיה. ג'יי פי מורגן נסגרה בירידה של 0.1%; סיטיגרופ עלתה ב-0.1%.



אמריקן אקספרס (סימול AXP), חברת האשראי השלישית בגודלה בארה"ב, דיווחה היום על עלייה של 11% ברווחיה ברבעון השני בעקבות עלייה בשימוש בכרטיסיה, גידול במאזני ההלוואות ושיפור בתנאי השוק. המניה נסגרה בירידה של 1.4%.



יצרנית דגני הבוקר קלוג (סימול K) רשמה עלייה של 16.7% ברווח ברבעון השני לרמה של 203.9 מיליון דולר, בעקבות מכירות משופרות של מותגים יקרים יותר. דגנים מסוג ספיישל K רד בריז ומוצרים ייחודיים אחרים סייעו לגידול של 5.9% במכירות, שהסתכמו ב-2.25 מיליארד דולר. הרווח למניה היה 50 סנט, לעומת תחזיות ל-47 סנט. מנייתה של קלוג עלתה ב-2.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully