וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרי מיקר, אנליסטית האינטרנט של מורגן סטנלי, קודמה לתפקיד אסטרטגית הטכנולוגיה של הבנק

דפנה מאור

29.7.2003 / 9:06

המינוי במסגרת ארגון מחדש של חטיבת המחקר; מיקר סייעה להשיג עבור הבנק עסקות של 425 מיליון דולר ב-2000, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



מרי מיקר, אנליסטית שנודעה בכינוי "מלכת האינטרנט" בשנות התשעים, תהפוך לראש תחום האנליסטים הטכנולוגיים של מורגן סטנלי, יחד עם אנג'לה דין, במסגרת ארגון מחדש של חטיבת המחקר של הבנק. הבנק יחלק את 250 האנליסטים שלו בין 12 תחומים. ראשי התחומים יתמקדו בכתיבת ניתוחים אסטרטגיים על ענפים שונים ויכסו בדו"חותיהם מספר חברות, לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל".



האנליסטים הבכירים שמונו לראשי תחומים יכסו את ענפי האנרגיה, שירותי הבריאות, מדיה, נדל"ן, קמעונות, תחבורה ואחרים. ראש מחלקת מחקר המניות הגלובלית, דניס שיי, אמר כי ראשי התחומים ימשיכו לפרסם גם דו"חות על חברות יחידות.



מיקר בת ה-42 היתה האנליסטית בעלת השכר הגבוה ביותר של מורגן סטנלי בתקופה הבועה. בשנת 1999 השתכרה 15 מיליון דולר, בדומה לעמיתיה מבנקים אחרים כמו הנרי בלודג'ט ממריל לינץ' וג'ק גראבמן מסלומון סמית ברני. לפי מקורות של ה"ג'ורנל" מופיע בתיק השכר שלה לשנת 2000 נתון המראה כי היא סייעה להשיג עבור הבנק עסקות חיתום שהכניסו לו 425 מיליון דולר. דירוג ההצלחה שלה בהמלצות על מניות היה 70 מתוך 111 בבנק.



אולם בניגוד לבלודג'ט וגראבמן, מיקר לא נאלצה לפרוש. ראשית, לא נתפסה בקלקלתה, כפי שקרה לכוכבים האחרים של תקופת הבועה - בלודג'ט שכינה בתכתובות מייל פרטיות מניות עליהן המליץ לציבור "פיסת זבל", וגראבמן, אשר נאלץ לשלם קנסות של מיליוני דולרים כדי ליישב תביעות נגדו. שנית, ביהמ"ש הפדרלי פסל באוקטובר 2001 שמונה תביעות ייצוגיות נגד מיקר, אשר טענו כי המלצותיה היו מוטות לצורך השגת עסקות החיתום עבור מעסיקיה.



תביעות אלו נפסלו במקור באוגוסט 2001, בנימוק שהן "מוגזמות ולא מרוסנות", ואמר כי התביעות הן דוגמה לניצול לרעה של המערכת המשפטית. השופט שישב בדין היה מילטון פולאק אשר פסל השנה תביעות נגד מריל לינץ' שהוגשו על ידי משקיעים.



מיקר המשיכה לפעול כאנליסטית גם במהלך תקופה בה נחקר מורגן סטנלי יחד עם מרבית בנקי ההשקעות הגדולים בוול סטריט על ידי התובע הכללי של ניו יורק ורשות ני"ע. בהסכם הפשרה שנחתם לבסוף כדי ליישב את התביעה, לא נתבעה מיקר, אולם נרשמה נגדה הערה שלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully