וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה מעוז: באוצר יושבים אנשים חלשים שנכנעו ללחצי בנק ישראל והנפיקו שחרים ב-12%; אנו נשלם המחיר במשך שנים

אמיר טייג

29.7.2003 / 9:39

הכלכלן הראשי של נשואה זנקס אמר בכנס של התמ"ת שהאוצר היה צריך להנפיק גלבועים הצמודים לדולר; "בנק ישראל נכשל בתפקידו - האינפלציה לא יורדת למרות ריבית הנשך שמדכאת את המשק"



הכלכלן הראשי של נשואה זנקס, שלמה מעוז, אמר היום בכנס של התמ"ת כי בנק ישראל "אילץ בשנה שעברה את הממשלה להימנע מגיוס כספים באמצעות אג"ח דולריות מסוג גלבועים. בעקבות זאת, נאלצה המדינה לגייס בעלות של 12%. הממשלה משלמת ריבית גבוהה על חשבון כספי התקציב השוטף. והסיבה היא שבמשרד האוצר יושבים אנשים חלשים שלא רצו להתעמת עם בנק ישראל". לדברי מעוז, "אנו נשלם את המחיר של הנפקת השחרים ב-12% במשך שנים".



עוד אמר מעוז כי "בנק ישראל נכשל בתפקידו. הוא מנסה לדכא את האינפלציה, אך האינפלציה הבסיסית אינה יורדת למרות ריבית הנשך שלו, אשר מדכאת את המשק. ריבית בנק ישראל משקפת היום ריבית לפושטי רגל. היא גבוהה בגלל שר האוצר הקודם, שעשה נזקים איומים. שר האוצר החדש מנסה לשקם נזקים אלו".



מעוז הוסיף כי "בחודשים האחרונים הגבירו היבוא מדרום מזרח אסיה לישראל בגלל השקל החזק - הדבר יגרום בטווח הארוך להמשך הפיטורים בישראל. שער החליפין המדוכא בגלל ריבית הנשך של בנק ישראל פוגע ביצוא. זאת בזמן שסין והודו הולכות וצוברות יותר מעוגת התוצר העולמי - במהלך השנים האחרונות רק שתי המדינות האלו צמחו לעומת מרבית העולם המערבי. רוב ההשקעות העולמיות היום עוברות לסין ולא לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully