וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: יפאן נסגרה בירידות קלות בעקבות אזהרת רווח של פוג'יטסו; מניית הונדה ירדה ב-1.7% לקראת פרסום דו"חותיה

רונן סרברניק

29.7.2003 / 9:47

שיעור האבטלה ביפאן ירד בחודש יוני בפעם הראשונה מזה 4 חודשים; שארפ עלתה ב-2.2% לאחר שדיווחה על עלייה של 13.5% ברווחיה



בורסות יפאן נסגרו במגמה שלילית קלה לאחר שענקית הטכנולוגיה היפאנית, פוג'יטסו פרסמה אזהרת רווח ל-6 החודשים אשר מסתיימים בספטמבר. הניקיי איבד 0.1% ומדד הטופיקס ירד ב-0.2%; הונג קונג וקוריאה נסגרו בעליה של 0.6% כל אחת.



שיעור האבטלה ביפאן ירד בחודש יוני בפעם הראשונה מזה 4 חודשים והצריכה של משקי בית עלתה בשיעור החד ביותר מזה כמעט שני עשורים, כך דיווח היום משרד הסטטיסטיקה היפאני.



שיעור האבטלה ירד לשיעור של 5.3% לעומת 5.4% בחודש מאי בעקבות הוספה של 470 אלף משרות חדשות לכלכלה היפאנית. הצריכה של משקי בית עלתה בשיעור של 4.8% בין חודש מאי ליוני, השיעור החד ביותר מאז פברואר 1984 בעקבות עליה במשכורות בשוק היפאני.



פוג'יטסו הודיעה על ירידה של כ-40% בהפסדיה לרמה של 333.2 מיליון דולר ברבעון הראשון שהסתיים ב-30 ביוני. כמו כן פירסמה החברה אזהרת רווח לפיה היא תרשום הפסד של 50 מיליארד ין במחצית השנה שתסתיים בחודש ספטמבר. המניה ירדה ב-3.7%.



מניית שארפ עלתה ב-2.2% לאחר שיצרנית האלקטרוניקה דיווחה על עלייה של 13.5% ברווחיה בשל עלייה במכירות טלוויזיות עם מסכי LCD וטלפונים סלולריים בהם מותקנת מצלמה.



מניית יצרנית הרכב הונדה ירדה ב-1.7% לקראת פרסום דו"חותיה מאוחר יותר היום. אנליסטים צופים ירידה של 8% ברווחיה ברבעון הכספים הראשון של החברה לרמה של 1.3 מיליארד דולר.



בקוריאה עלו מניות סמסונג וסמסונג אלקטרוניקס ב-2.4% ו-1.3% בהתאמה. יצרנית הרכב יונדאי עלתה ב-0.3%. יצרנית השבבים הייניקס סמיקונדקטורס ירדה, לעומת זאת, ב-5.5%.



בהונג קונג רשמו מניות הפיננסים עליות קלות: צ'יונג קונג והאצ'יסון עלו ב-1% כל אחת, HSBC נסגרה ללא שינוי. במגזר הטלקום עלתה צ'יינה מובייל ב-0.7%, לעומתה, נסגרה צ'יינה יוניקום ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully