וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיוניטי: הפסד של 200 אלף דולר עקב הפרשה על רקע סכסוך משפטי

גתית פנקס

29.7.2003 / 10:06

בנטרול ההפרשה היתה רושמת רווח של 200 אלף דולר; ההכנסות - 4.3 מ' ד'; היו"ר: "נצמח גם ברבעונים הבאים"; טכנולוגיית החברה מהווה את כלי הקישוריות גם ל-HP; הקופה עלתה ל-4.7 מ' ד' מ-2.8 מ' ד' עקב קבלת כספים מראש



מאז עברה אטיוניטי הישראלית לפני 5 רבעונים לרווח נקי, היא אינה מצליחה לרשום פריצה משמעותית. ואולם, התוצאות של החברה ממשיכות להראות כי התוכנית שלה להתמיד במגמה של שמירה על הקיים בשורה העליונה או צמיחה ורווח בשורה התחתונה ממשיכה. יחד עם זאת, ברבעון השני של השנה החברה ביצעה הפרשה של 410 אלף דולר לצורך תביעה משפטית המתנהלת נגדה ועל כן רשמה הפסד נקי והפסד תפעולי.



אטיוניטי, המתמחה בפתרונות לקישוריות בין מערכות הפעלה, דיווחה הלילה על הכנסות של 4.3 מיליון דולר - עלייה של 100 אלף דולר מהכנסות הרבעון הקודם וללא שינוי מהרבעון המקביל. הנקודה המעודדת מבחינתה היא ההכנסות מרישוי תוכנה, שהיו כ-1.7 מיליון דולר - שיפור של 32% מהרבעון הקודם. אלה מתחזוקה הסתכמו ב-1.5 מיליון דולר וההכנסות משירותים ב-1.1 מיליון דולר. החברה מנחה להמשך גידול במכירות ושיפור השורה התחתונה.



"המכירות הישירות שלנו היו 790 אלף דולר, שזו עלייה משמעותית מהרבעון הקודם שלא היה חזק", אומר אריה גונן, יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי, "גם ברבעונים הבאים אני מקווה לשיפור בסעיף זה". המכירות הישירות הן חלק מההכנסות מרישוי תוכנה והן עלו ב-22% מהממוצע השנתי ב-2002.



שולי הרווח הגולמי היו ברמה של 66.4% ברבעון - שיפור מהרבעון שעבר - 64.2% מההכנסות. וכך, לאור ההפרשה החד פעמית, החברה רשמה הפסד תפעולי של 310 אלף דולר הפסד של 198 אלף דולר או סנט למניה בהשוואה לרווח נקי של 155 אלף דולר או סנט למניה ברבעון שעבר. בבדיקה של חצי השנה הראשונה, הרי שהחברה כמעט מאוזנת (הפסד של 57 אלף דולר או איזון בשורת הרווח למניה) ולמעשה ההפסד הנוכחי מחק את הרווח ברבעון הראשון.



בנטרול ההפרשה, הרווח התפעולי היה 109 אלף דולר והרווח הנקי 198 אלף דולר או סנט למניה. "כבר לפני שנה וחצי סגרנו את המשרדים במסצ'וסטס ונקלענו לסכסוך משפטי עם החברה המשכירה. החלטנו להפריש את כל הסכום המשוער ברבעון הזה, גם אם התביעה תימשך שנה או זמן ארוך יותר". חלק מהגידול בהוצאותיה מסבירה החברה בהפרשי שער.



קופת החברה מכילה 4.7 מיליון דולר בסיום הרבעון וזאת לעומת 2.8 מיליון דולר בסוף הרבעון שעבר. "העלייה אינה מפתיעה אותנו", אומר גונן, "בגלל חוזי ה-OEM שלנו אנחנו מקבלים כספים שנה מראש, בדרך כלל בסוף אפריל". מאז תחילת השנה עלתה המניה בכ-55% ושווי השוק של החברה הוא 8.8 מיליון דולר.



גונן אומר כי בתחום האינטגרציה יש 5 חברות גדולות: אורקל, HP, מיקרוסופט, יבמ ו-BEA. "על ה-OEM עם אורקל כבר הודענו, ואנחנו אף כלי הקישוריות של HP - אם כי הם מעוניינים לעשות השקה גדולה בקרוב. עם שאר החברות אנחנו עובדים, אולם ההתחייבות שלהן אלינו ואל חברות אחרות היא נמוכה, שכן הן עובדות עם כולם. אני מאמין שהן יבחרו ונדור מועדף, אך גם בינתיים, 2 מתוך 5 זה לא רע", אומר גונן.



החברה הודיעה במהלך הרבעון על מינוי עופר שגב לתפקיד סמנכ"ל הכספים והתפעול של החברה במטרה לשפר את יחסי החברה עם הקהילה העסקית וכדי שינהל את הפעילות שלה בארה"ב, אולם היא עדיין מחפשת מנכ"ל קבוע שיחליף את גונן. "כאשר החברה תשתפר ונחתום על עסקות נוספות, אני מאמין שגם יהיה קל יותר לגייס מנכ"ל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully