וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת סלקום תדון בכניסה לטלפוניה הפנים ארצית

ערן גבאי

29.7.2003 / 10:20

מחר יחל דיון של 3 ימים לגיבוש תוכנית עבודה שנתית; תידון הרחבת הפעילות גם לשוק השיחות הבינלאומיות; הוצאות השכר קטנו ב-2002 בכ-11% לכ-532 מיליון שקל

מנכ"ל סלקום, יצחק פטרבורג, והנהלת החברה עשויים לבקש לאמץ את מרבית המלצות הביניים בתוכנית העבודה השנתית ל-2004 ובתוכנית העובדה האסטרטגית לשנים הקרובות שהוגשו לעיונם על ידי חברת המחקר והייעוץ האסטרטגי פורסייט. ההמלצות נוגעות להרחבה אפשרית של פעילות סלקום לשוק השיחות הבינלאומיות, לשוק הטלפוניה הפנים ארצית, תוך בחינת מיזוגים והשקעות.

בקרב גורמים בהנהלה יש נכונות לאמץ תוכנית עבודה שתאפשר לסלקום להיכנס לתחומי פעילות נוספים בשוק התקשורת הישראלי, ולמצב את סלקום כקבוצת תקשורת המעניקה סל רחב של שירותים. נודע כי הנהלת החברה קיבלה אור ירוק מדירקטוריון החברה לבחון לעומקם את כל המלצות הביניים של פורסייט, כולל מודלים לכניסת החברה לתחרות בתחום הטלפוניה הפנים ארצית.

בסלקום חוזרים לעבודת הצוותים האהובה על מנכ"ל החברה, יצחק פטרבורג, ואלה יגבשו את תוכנית העבודה השנתית של החברה ל-2004 ואת התוכנית האסטרטגית לשנים הקרובות. מחר תחל הנהלת סלקום בדיון מרתוני על פני שלושה ימים (רביעי-שישי) בכפר בלום במטרה להציג בפני הדירקטוריון תוכנית פעולה כוללת ומגובשת.

בראש כל צוות יעמוד סמנכ"ל וכל צוות יידרש לבחון סוגייה אחרת, המטרה של העבודה בצוותים תחת הנחיית הסמנכ"לים עיקרה בהגדלת המעורבות של הבכירים בתהליך גיבוש האסטרטגיה והקטנת משקל היועץ בקבלת ההחלטה.

בינואר השנה, ימים ספורים אחרי שנכנס פטרבורג לתפקיד המנכ"ל והחליף את יעקב פרי, הוא כינס את הנהלת החברה ליומיים של דיונים בקביעת תוכנית העבודה לטווח הקצר והבינוני.

פטרבורג חילק אז את חברי ההנהלה ל-6 צוותי עבודה שדנו בכל הסוגיות היסודיות. הפעלת החברה על פי המתווה שקבע פרי נעצרה עם כניסת פטרבורג לתפקיד, שדרש בחינה מחודשת בתוכנית. סלקום ביצעה בחודשים האחרונים לכהונת פרי שינוי ארגוני שבמהלכו פוטרו כ-300 עובדים נוסף על פיטורי כ-150 עובדים בראשית 2002.

בפברואר השנה, ובעקבות הדיונים שהתקיימו בעבודת הצוותים הקודמת, החליט פטרבורג על פיטורי כ-280 עובדים. במסגרת התוכנית קוצץ גם שכר הבכירים בחברה בשיעור של עד 10%, וקוצצו תנאים נלווים. החלק הארי של גל הפיטורים בתחילת השנה גובש עוד בימי המנכ"ל פרי.

קיצוצי כוח האדם בסלקום בשנה האחרונה אמורים על פי הערכות החברה לחסוך כ-25 מיליון דולר ב-2003. הוצאות השכר של סלקום ב-2002 קטנו לכ-532 מיליון שקל בהשוואה לכ-600 מיליון שקל ב-2001, אז הם גדלו בכ-20% בהשוואה לרמתם ב-2000.

בתחילת החודש ביצע פטרבורג שינוי ראשון בצוות חברי הנהלת החברה, מאז שעזב המשנה למנכ"ל, אורן מוסט את החברה. פטרבורג מינה את דוד לרון לראש חטיבת הלקוחות בסלקום ואת קובי הקר לסמנכ"ל המגזר הפרטי, כמחליף לנמרוד ארז. כמו כן, הודיע פטרבורג כי ד"ר עמית שכטר, סמנכ"ל אגף רגולציה, יסיים את תפקידו ובחברה בוחנים מחליפים.

שוק התקשורת אמור להיפתח לתחרות במהלך 2004. כבר בתחילת 2004 צפוי שוק השיחות הבינלאומיות להיפתח גם למתחרים חדשים, וסלקום כבר הצהירה כי בכוונתה לפעול בתחום זה. בעבר נבחנו תוכניות לרכישת חברת השיחות הבינלאומיות ברק.

שוק התקשורת הפנים ארצית ייפתח לתחרות בספטמבר 2004. בתקופת כהונתו של פרי המליצה הנהלת סלקום בפני הדירקטוריון להיכנס לפעילות (עצמאית או בשיתוף עם חברת אופק) בשוק כמתחרה של בזק. הדירקטוריון דחה אז את התוכניות ומנע את ההתפתחות האסטרטגית של סלקום. בהקשר זה נזכיר כי בעלי המניות הגדולים בסלקום - חברת בלסאות (34.8%) ומשפחת ספרא (34.8%) - מנהלים, לא אחת, משחקי כוחות ביניהם שמונעים החלטות אסטרטגיות בחברה, על רקע שיתופי הפעולה בין הצדדים בברזיל ולאור העובדה שלפחות בלסאות הצהירה על כוונתה למכור את מניותיה בחברה.

ההערכות היו שכניסתו של פטרבורג לתפקיד אמורה לייצב את המערכת ולפעול להשגת חיסכון בהוצאות החברה, הפועלת בשוק תחרותי רווי שמרווחי הרווח בו קטנים. כך בימיו של פטרבורג הוחלט להאט את קצב העברת המנויים לרשת ה-GSM החדשה של החברה ולנסות להגדיל את הרווחיות מרשת ה-TDMA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully