וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקונומיסט: הגירעון התקציבי השנתי יהיה גבוה מ-5%

סוכנויות הידיעות

29.7.2003 / 10:41

על פי המגזים הבריטי עיכובים ביישום הרפורמה הכלכלית וחולשה בהכנסות ממס הובילו להגדלת תחזית הגירעון; הסיוע האמריקאי יוביל לעודף במאזן התשלומים


עיכובים ביישום הרפורמה הכלכלית וחולשה בהכנסות ממס הובילו להגדלת תחזית הגירעון התקציבי של ישראל על ידי המגזין הבריטי "אקונומיסט". המגזין חוזה עתה שהגירעון יגיע השנה ל-5.1% מהתמ"ג, לעומת תחזית קודמת של 4.4%. בשנה הבאה צפוי הגירעון לרדת ל-3% בזכות צמיחה כלכלית מואצת וקיצוץ בתקציב הבטחון.

תחזית הצמיחה צופה גידול של 0.9% בתמ"ג ב-2003 והאצה ל-2.5% ב-2004. האינפלציה תרד מתחת ל-2%, ובנק ישראל ימשיך בהורדה הדרגתית של הריבית, אם כי בתקופת דיונים בתקציב עשוי להפסיק את המהלך.

המגזין ציין כי ישראל ביצעה התקדמות חשובה עם תוכנית הרפורמה הכלכלית, אך העיכובים ביישומה יגרמו לגידול בגירעון. יידרשו קיצוצים נוספים כדי להקטין את הגירעון של 2004. הסיוע האמריקאי יוביל לעודף במאזן התשלומים, אשר ירשום שיא של 521 מיליון דולר בשנת 2003, ויחזור לגירעון קטן ב-2004.

בחזית הפוליטית מעריך המגזין כי המעורבות האמריקאית תביא להתקדמות נוספת במפת הדרכים ותהליך השלום. אולם בשל כמה נושאים שהמפה מותירה מעורפלים, ההתקדמות בתהליך השלום לא תהיה יציבה, גם אם ממשלת ארה"ב תמשיך ללחוץ על שני הצדדים להתקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully