וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: מניית טבע זולה בהתחשב בקצב הצמיחה המרשים

גולן פרידנפלד

29.7.2003 / 12:51

האנליסט חיים ישראל מציין כי מכפיל הרווח בו נסחרת החברה אומנם גבוה מהממוצע בענף, אך יש לקחת בחשבון גם את הצמיחה של החברה שעומד על 28% לעומת ממוצע ענפי של 13.8%

טבע עשתה זאת שוב היום והותירה את האנליסטים, כמו בכל הרבעונים האחרונים, עם תחזיות שהיו נמוכות מביצועיה של החברה בפועל. "מדובר בחברה מדהימה שמצליחה לצמוח בקצב שלא רואים אפילו בענף הפרמצבטיקה", אומר היום חיים ישראל מבית ההשקעות נשואה זנקס. מה שמבטיח לטבע את הצמיחה העתידית שלה הוא התרופות שנמצאות בצנרת, וזהו דבר שאף אחד לא יכול לעצור ומבטיח לחברה את המשך צמיחתה העתידית, הוסיף ישראל.

מתחילת השנה קיבלה טבע אישורים סופיים למוצרים חדשים שהיקף המכירות השנתי שלהם לחברה הסתכם בכ-417 מיליון דולר, ובנוסף קיבלה החברה אישורים טנטטיוויים בהיקף של 107 מיליון דולר. יש הטוענים, אומר ישראל, כי טבע נסחרת במכפיל רווח גבוה ביחס לענף, שכן מכפיל הרווח שלה עומד על 24 לעומת ממוצע ענפי של 19.

"מי שסבור שטבע יקרה עושה לדעתי טעות", אומר ישראל, "מכיוון שאי אפשר לבחון את טבע הצומחת בקצב שנתי של 28% לעומת ממוצע החברות בענף שצומחות ב-13.8%". לטענת ישראל, "טבע צומחת פי כמה מהממוצע הענפי ולכן ההשוואה המתבקשת היא לפי מכפיל רווח חלקי צמיחה (PEG). על פי מכפיל זה טבע נסחרת במכפיל של 0.27 לעומת מכפיל ממוצע בענף של 1.6 ולכן אני סבור כי מניית טבע אינה יקרה כפי שנוטים לחשוב".

בבית ההשקעות אילנות בטוחה סבורים גם כן כי דו"חותיה של טבע טובים הרבה יותר מהציפיות. האנליסטית סופי גלפר ציינה כי "מכירות הקופקסון הגבוהות באירופה הן תוצאה של חדירה טובה מהצפוי לשוק הצרפתי שהוא השני בגודלו אחרי הגרמני. רמת המחירים בשוק הצרפתי גבוהה יותר ומשום כך התרומה לשורת המכירות ולרווחי החברה היא גבוהה יותר", הוסיפה גלפר.

נתון נוסף אותו ציינה גלפר הוא הרווחיות הגולמית הגבוהה שהשיגה טבע ברבעון, ואשר עמדה על 47.1% מסך המכירות: "ענף הפרמצבטיקה מתאפיין בשחיקה של הרווחיות הגולמית, והממוצע הענפי עומד על רווחיות גולמית בשיעור של כ-40%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully