וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרבייק בריטניה: הבריטים מולכים בברנדס-האטש

גיא בן-ברק / הגה

29.7.2003 / 13:37

בסופרספורט מנצחים שמבון והסוזוקי, ומוכיחים כי ל-GSX-R600 יש עדיין מה להציע; הבריטי שיין ביירן הוא ה"לא-עולמי" הראשון שמשיג דאבל במסלול זה



ניל הודג`סון לא ניצח במסלול הביתי בברנדס-האטש, אך עם מקום שני במקצה הראשון וחמישי בשני הוא מרוחק 10 נק` בלבד מאליפות העולם, כלומר סביר שכבר באסן, שני סיבובים לסיום, העסק ייסגר.
המירוצים בברנדס-האטש היו כרגיל שעתה היפה ביותר בעונה של הסופרבייק העולמית, וכמה שהסדרה צריכה הצלחות עכשיו, מול המשבר עם היפאניות שיכול לפרק אותה לחתיכות.



הבריטים היו המלכים הגדולים עם פודיום כל-בריטי בשני המקצים, והיסטוריה עם ניצחון כפול לרוכב דוקאטי המקומי, שיין "שייקי" ביירן, הלא-עולמי הראשון שמשיג דאבל במסלול החשוב הזה, והבריטי הראשון עם דאבל מאז פוגרטי ב-99`!



יריביו הגדולים של ביירן היו ג`ון רנולדס המבוגר, גם הוא מקומי, שסחט מהסוזוקי GSX-R1000 הובלה במקצה הראשון שנגמרה עם פרישה כתוצאה מתקלה טכנית, ומקום שני מרשים במקצה השני. כריס ווקר, הרוכב אמנם בסדרה העולמית אך לא הורגש שם עד עתה, סיים שלישי במקצה הראשון תוך איומים של ממש על המקום השני של הודג`סון, והתרסק בשני.



ואם פתחנו בקרבה היתרה של הודג`סון לתואר העולמי, הרי שרובן זוס, היחיד עם איזה סיכוי תיאורטי לקחת מניל את האליפות, תרם משמעותית לצבירת הנקודות החשובות של יריבו לאחר שפוצץ את מנוע ה-999 הרשמי שלו במקצה הראשון, ולא צבר נקודות.




תוצאות מקצה ראשון



1. ביירן (דוקאטי)
2. הודג`סון (דוקאטי)
3. ווקר (דוקאטי)
4. לקוני (דוקאטי)
5. אמט (דוקאטי)



מקצה שני



1. ביירן
2. רנולדס (סוזוקי)
3. טוסלנד (דוקאטי)
4. זוס (דוקאטי)
5. הודג`סון




דירוג מצטבר (לאחר 9 מתוך 13 סיבובים)



1. הודג`סון (דוקאטי), 386 נק`
2. זוס (דוקאטי), 246
3. טוסלנד (דוקאטי), 227
4. לקוני (דוקאטי), 208
5. להבילה (סוזוקי), 185




סופרספורט



המרוץ היה מותח פחות מאשר בישר הגריד, שכזכור צופף 22 רוכבים בפחות משנייה וחצי. סטפאן שמבון, האוהב מאוד את המסלול הבריטי, כבש את החוד סמוך מאוד לזינוק וניתק מגע עם האחרים לניצחון בפער מרשים של למעלה מ-7 שניות. היה זה נצחונו השני העונה של הסוזוקי GSX-R600, דבר שמוכיח כי בהחלט עדיין יש לו מה להציע גם מול הדור החדש של ה -600. הימאהה R6 הכל-חדש, לשם השוואה, ניצח השנה מירוץ אחד בלבד, כמו-גם הקאוואסאקי ZX-6R החדיש. מאידך, לסוזוקי יש המון מידע על האופנוע והמסלולים, במיוחד בברנדס-האטש בו ניצח שמבון ב-99`, והוכתר כאלוף עולם.



ואם באליפות עולם עסקינן, הרי שמוביל הטבלה, כריס וורמולן, הגדיל את יתרונו - למרות שסיים במקום שישי מאכזב בלבד. הסיבה? פוג`יווארה סיים תשיעי, דבר שאף הדיח אותו מהמקום השני בטבלה אליו טיפס יורגן ואן דן גורברג לאחר שסיים שני בתום קרב מול רוכב האנדורנס הצרפתי, קרפנטייה.



תוצאות



1. שמבון (סוזוקי)
2. ואנ דנ גורברג (ימאהה)
3. קרפנטייה (הונדה)
4. מאגריג` (הונדה)
5. פורה (קאוואסאקי)



דירוג מצטבר (לאחר 8 מ-12 סיבובים)



1. וורמולן (הונדה), 141 נק`
2. ואנ דנ גורברג (ימאהה), 104
3. פוג`יווארה (סוזוקי), 103
4. שמבון (סוזוקי), 100
5. קלנר (ימאהה), 78


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully