וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מעדכנת התחזיות ל-2003: מעלה תחזית המכירות מ-3 מיליארד דולר ל-3.1-3.2 מיליארד דולר; מגדילה תחזיות הרווח למניה ב-15 סנט

גולן פרידנפלד

29.7.2003 / 7:30

הרווח הנקי לפני פריטים חד פעמיים צמח ב-49% ל-137 מיליון דולר; ההכנסות צמחו ב-34% ל-764 מיליון דולר; מכירות הקופקסון זינקו ב-35% והסתכמו ב-176 מיליון דולר



מאת אילן מוסנאים וגולן פרידנפלד



"היתה לנו מחצית ראשונה מצוינת וגם המחצית השנייה צפויה להיות חזקה מאוד", כך אמר הבוקר מנכ"ל טבע , ישראל מקוב, במסיבת העיתונאים שהחברה ערכה הבוקר במפעל שלה בכפר סבא. לאור זאת, הוא אומר, החברה החליטה לעדכן כלפי מעלה את התחזיות שלה לשנה הנוכחית. הוא מזכיר כי בחודש פברואר, בעת פרסום הדו"חות הכספיים של שנת 2002, החברה העריכה כי תסיים את 2003 עם מכירות של כ-3 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.85-1.9 דולרים. כעת צופים בטבע כי החברה תציג השנה מכירות של 3.1-3.2 מיליארד דולר, כלומר תוספת של 100-200 מיליון דולר לשורה העליונה. בשורה התחתונה של הרווח למניה החברה צופה כעת כי תעמוד ביעד רווח למניה של 2-2.05 דולרים.



טבע פירסמה היום את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2003 והיכתה פעם נוספת את תחזיות האנליסטים. החברה הציגה גידול של כ-34% במכירות שלה ל-764 מיליון דולר, גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים. בשורת הרווח למניה בניכוי רווחים חד פעמים הציגה החברה רווח של 49 סנט, שהיה גבוה בכ-5 סנט מתחזית הקונצנזוס של האנליסטים לרווח של 44 סנט. בסך הכל דיווחה החברה ברבעון השני של השנה על רווח הנקי של 137 מיליון דולר לפני פריטים חד פעמיים, ורווח נקי של 210 מיליון דולר הכולל הכנסות חד פעמיות שהיו לחברה ברבעון זה. הרווח למניה לאחר הכנסות חד פעמיות היה גבוה יותר והסתכם ב-75 סנט למניה. תחזיות האנליסטים היו לרווח של 44 סנט בלבד.



הפריטים החד פעמיים אליהם מתייחסת טבע בדו"חותיה הסתכמו ברבעון הנוכחי בכ-93 מיליון דולר והם כוללים כ-100 מיליון דולר שנבעו לחברה בגין קבלת הזכויות עבור Purinethol לצפון אמריקה כחלק מהסדר הפשרה בין טבע לחברת גלקסו סמית, וכן הוצאות בהיקף של 7 מיליון דולר בגין סגירת המפעל הכימי והעברתו לנגב.



ברבעון המקביל בשנה שעברה הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-92 מיליון דולר כך שמדובר על שיפור של 49% ברווח הנקי של החברה לפני פריטים חד פעמיים.







בטבע ציינו כי ההשפעה החיובית הממושכת בשערי החליפין תרמה לכחמישית מעלייה זו. מכירות הקופקסון של החברה במונחי מכירה לשוק הסתכמו ב-176 מיליון דולר והן מהוות עלייה של 35% לעומת הרבעון המקביל. המכירות בארה"ב של התרופה לטיפול בטרשת הנפוצה עלו ב-21% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-120 מיליון דולר. במונחי מרשמים שיעור הצמיחה של הקופקסון עבר שוב את שיעור הגידול של סך כל המרשמים בשוק הטרשת הנפוצה בארה"ב. המכירות מחוץ לארה"ב של הקופקסון, בעיקר לאירופה, צמחו ב-84% והסתכמו ב-56 מיליון דולר.



שיעור הרווח הגולמי של טבע ברבעון הסתכם ב-47.1% והיה גבוה באופן משמעותי לעומת הרבעון המקביל ב-2002 - אז הסתכם שיעור הרווח הגולמי ב-43.2% בלבד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני היה אף גבוה מזה שנרשם ברבעון הראשון של 2003, אשר עמד על 46%. בחברה ציינו כי הגידול בשיעור הרווח הגולמי נבע מתמהיל מוצרים מוצלח ברבעון השני ומהשקתם של מוצרים חדשים באירופה ובארה"ב.



המכירות הפרמצבטיות באירופה, כולל הקופקסון, אשר היוו 29% מכלל המכירות הפרמצבטיות, עלו ב-62% ברבעון והסתכמו ב-193 מיליון דולר. הגידול במכירות אלו נבע בעיקר מהשקה מוצלחת של Simvastatin באנגליה ובהולנד, מאיחוד מכירותיה של TEVA Classics (צרפת) שלא נכללו ברבעון המקביל, מגידול במכירות של המוצרים הגנריים, מהמשך הצמיחה במכירות הקופקסון באירופה ומהמשך המגמות החיוביות בשער החליפין.



המכירות הפרמצבטיות של טבע בצפון אמריקה (כולל הקופקסון), אשר היוו 61% מסך המכירות הפרמצבטיות, הסתכמו ב-405 מיליון דולר בהשוואה ל-327 מיליון דולר ברבעון המקביל והן משקפות גידול של 24%. גידול זה, אומרים בטבע, נובע בעיקר ממכירות 14 מוצרים חדשים שלא נמכרו כלל ברבעון המקביל.



מכירות העסק הכימי (API) לצדדים שלישיים הסתכמו ב-93 מיליון דולר והן משקפות גידול של 79% לעומת הרבעון המקביל ב-2002. סך כל מכירות ה-API, כולל המכירות הפנימיות לעסקי הפרמצבטיקה של טבע עצמה, הסתכמו ב-169 מיליון דולר ומשקפים גידול של 67% לעומת התקופה המקבילה.



הוצאות המחקר והפיתוח נטו של טבע הסתכמו ברבעון ב-48.5 מיליון דולר והן משקפות גידול של 32% לעומת הרבעון המקביל. בטבע ציינו כי לראשונה ברבעון השני נכללה השתתפותה של חברת Eisai, שותפתה האסטרטגית החדשה של טבע, בהוצאות המו"פ. החברות חתמו לאחרונה על הסכם לשיתוף פעולה ולשיווק תרופה לטיפול במחלת הפרקינסון והאלצהיימר.



הוצאות ההנהלה והכלליות של טבע עלו ב-33% והסתכמו בכ-130 מיליון דולר לעומת 97.4 מיליון דולר ברבעון המקביל - עלייה של 33%. יחד עם זאת, שיעור הוצאות ההנהלה והכלליות מסך המכירות נותר על 17%.



הוצאות המימון הסתכמו ב-9 מיליון דולר לעומת 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. בסיכום חצי שנתי הסתכמו הוצאות המימון ב-13 מיליון דולר - בדומה להוצאות שנרשמו במחצית המקבילה ב-2002. בטבע ציינו כי התנודתיות הרבעונית משקפת בעיקר הבדלי תזמון ברישום עסקות הגנה מטבעיות.



טבע מצליח לשמר ברבעון השני על קצב ייצור המזומנים שלה מפעילות שוטפת וברבעון הראשון ייצרה החברה מפעילות שוטפת 98 מיליון דולר. הרווח הנקי הגבוה והמשך הצמיחה של טבע מאפשרים לה להמשיך ולחלק דיווידנדים לבעלי מניותיה. טבע הכריזה היום על חלוקת דיווידנד בהיקף של 33 אגורות למניה והיום הקובע לחלוקה יחול ב-12 באוגוסט והחלוקה בפועל תתבצע ב-27 באוגוסט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully