וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלני הפועלים: המשק יצמח השנה ב-0.7%; הצמיחה ב-2004 תהיה 3%

ניצן כהן

29.7.2003 / 14:47

כלכלני מחלקת המחקר של הבנק מעריכים שהאינפלציה השנה תגיע לרמה של 0.9% והגירעון יסתכם ב-5.5% תוצר; צופים שיעור אבטלה של 11% בסוף 2003



כלכלני מחלקת המחקר בבנק הפועלים מעריכים כי הצמיחה השנה תסתכם ב-0.7%, כשבשנה הבאה יצמח המשק ב-3%. להערכתם, האינפלציה ב-2003 תסתכם ב-0.9%, כשבשנה הבאה היא תעלה ב-2%. הגירעון בתקציב המדינה השנה יגיע ל-5.5% תוצר, ובשנה הבאה הוא צפוי לרדת ל-4% תוצר.



בבנק הפועלים מציינים כי התנאים הגלובליים מהווים "רוח גבית" חיובית לצמיחת המשק הישראלי ב-2004, כשהתקדמות בתהליך המדיני ושמירה על רגיעה במישור הביטחוני מהווים תנאי הכרחי למעבר לצמיחה כבר ב-2004.



בבנק מציינים כי התמונה הכללית אופטימית, אך קיימים שלושה גורמי סיכון עיקריים לתחזיות אלה: התהליך המדיני, שסובל מעליות ומורדות, חוסר הוודאות ההולך וגדל לקראת דיוני תקציב 2004, וגל המחאה החברתית שעשוי לגבור על רקע החשש מרמות אבטלה בשיעור של 11%.



להערכת כלכלני הבנק, שיעור האבטלה צפוי להמשיך לעלות, והממוצע ב-2003 צפוי אכן להגיע לרמה של 11% מכוח העבודה של המשק. בבנק מעריכים, כי גם ב-2004 תעמוד האבטלה על רמה דומה, וזאת עקב פערי הזמנים בין ההתאוששות הכלכלית לביטוי שזו תקבל בשוק העבודה.



לגבי שוק המט"ח, מעריכים בבנק שקבלת הערבויות האמריקאיות תתמוך ביציבות של השקל בטווח הקצר, אולם הגירעון בתקציב המדינה מקטין את האטרקטיוויות בהשקעות של זרים בישראל, ועשוי לתמוך בפיחות של השקל בטווח הארוך יותר.



נתון נוסף שתומך בפיחות של השקל הוא המועד המתקרב של סיום הסכם הפסקת האש בין הארגונים הפלשתיניים, דבר שאיפשר שקט יחסי במישור הביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully