וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ: הממשלה מתחמקת מטיפול באבטלה - בתקציב 2004 יש לקבוע יעדי תעסוקה ואבטלה

אמיר טייג

29.7.2003 / 15:06

יו"ר ההסתדרות: "באוצר אומרים כי אין אבטלה, אלא פרזיטים, ולפיכך אין בכלל צורך לפתור בעיה זו. זה שקר לחשוב שאנשים מעדיפים אבטלה וקצבאות על פני עבודה"



"צמיחה אינה מבטיחה צמצום פערים - אולי תהיה צמיחה, אבל מעט יותר אנשים ייהנו מפירות הצמיחה.
אני לא בטוח בכלל כי הצמיחה תקטין את האבטלה", כך אומר היום יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, בכנס של התמ"ת.



"אבד האמון ביכלתו של האדם העובד - הממשלה הפכה ציבור רחב לחבורה של פרזיטים. הממשלה סימנה לא רק את המובטלים כפרזיטים אלא גם את עובדי הציבור", הוסיף יו"ר ההסתדרות. "יש להסיר את הרוח הרעה שקיימת בארץ - רוח זו ממוקדת בסימון אשמים ואז אין צורך בפתרונות. באוצר אומרים כי אין אבטלה, אלא פרזיטים, ולפיכך אין בכלל צורך לפתור בעיה זו. זה שקר לחשוב שאנשים מעדיפים אבטלה וקצבאות על פני עבודה - הם מתחמקים מהמחויבות שלהם ליצור מקומות עבודה".



פרץ אומר כי "גם אם הייתי הראשון שנאבק בעובדים הזרים - אני נגד גירושם הגורף. צריך לפעול דרך המעסיקים - הם הנהנים העיקריים מהעובדים הזרים". יו"ר ההסתדרות מזהיר מפני הפגיעה במימד האנושי אם נעשה גירוש זה של העובדים הזרים בצורה לא מוסרית.



"אני פונה לשר האוצר - בבואכם לדון על תקציב 2004 אנא קבעו יעד לאבטלה - צריך ליצור מצב בו הממשלה מתחייבת לעמוד ביעד תעסוקה", אומר פרץ, "כאשר לא יעמדו ביעד זה צריכות להינתן לשר כלכלי סמכויות מיוחדות לפעול על מנת לעמוד ביעדי אבטלה ותעסוקה".



"עוד נושא שיש לדון בתקציב 2004", אומר פרץ, "הוא כי לא ייתכן שאין אכיפה של חוקי העבודה בישראל - חוקי שכר מינימום ותשלום המגיע לעובדים". פרץ מציע להעמיד לרשות המדינה 500 איש אשר יבחנו את אכיפת החוקים ויגישו דוחות למשרד התמ"ת - ואת האכיפה יבצעו בתמ"ת.



לדבריו יו"ר ההסתדרות חוסר הוודאות בנושא הפנסיה גורם לעובדים רבים לחשוש לעתידם האישי. "לא ייתכן כי כמעט מחצית מהעובדים בישראל אינם מבוטחים בפנסיה - יש לחוקק חוק פנסיה חובה. זאת, על מנת להבטיח רשת ביטחון סוציאלית ולמנוע נטל הגמלאים על החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully