וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טבע: אנו בוחנים רכישות של חברות אירופאיות נוספות

אילן מוסנאים

29.7.2003 / 15:08

ישראל מקוב אמר במסיבת עיתונאים כי החברה תציג השנה מכירות של יותר מ-600 מיליון דולר באירופה; 61 מוצרים בצבר עם מכירות של כ-48 מיליארד דולר

היתה לנו מחצית ראשונה מצוינת וגם המחצית השנייה צפויה להיות חזקה מאוד. כך אמר הבוקר מנכ"ל טבע , ישראל מקוב, במסיבת העיתונאים שהחברה ערכה במפעל שלה בכפר סבא. טבע דיווחה ברבעון הפותח על צמיחה של 34% בשורת המכירות לרמה של 764 מיליון דולר. בשורת הרווח הנקי לפני אירועים חד פעמיים, הציגה החברה גידול מרשים של 44% לרמה של 49 סנט ועקפה את הקונצנזוס של האנליסטים ב-5 סנט.

לאור זאת, אמר מקוב, החברה החליטה לעדכן כלפי מעלה את התחזיות שלה לשנה הנוכחית. הוא הזכיר כי בחודש פברואר, בעת פרסום הדו"חות הכספיים של שנת 2002, טבע העריכה כי תסיים את 2003 עם מכירות של כ-3 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.85-1.9 דולר. כעת בטבע צופים כי החברה תציג השנה מכירות של 3.1-3.2 מיליארד דולר, כלומר תוספת של 100-200 מיליון דולר לשורה העליונה. בשורה התחתונה של הרווח למניה החברה צופה כעת כי תעמוד ביעד רווח למניה של 2-2.05 דולרים.

בהרהור סנטימנטלי מזכיר מקוב כי הרווח למניה ברבעון היה דומה לרווח למניה שהחברה הציגה ב-1999 כולה. הוא מזכיר כי החברה נשארת נאמנה ליעדים האסטרטגיים שלה להכפיל את המכירות כל 4 שנים ואת הרווח הנקי, אפילו בתקופה קצרה יותר. המוצרים החדשים שהחברה השיקה ממשיכים להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של טבע וברבעון המדווח כ-35% מכלל המכירות נוצרו בגין מוצרים שטבע השיקה ב-12 החודשים האחרונים - 14 מוצרים במספר.

מקוב מציין בגאווה כי טבע פיתחה בארה"ב יכולות שהובילו אותה למעמד של החברה המובילה בהשקת מוצרים חדשים. היום, הוא אומר, המטרה שלנו היא להעתיק את היכולות הללו לפעילות שלנו בקנדה ואירופה.

תרופה בולטת שטבע מציינת כי תרמה לצמיחת המכירות באירופה היא הסימווסטטין, שטבע מוכרת באנגליה. היום, אומר מקוב, טבע תפשה נתח של שוק של כ-50% בתרופה זו באנגליה, ויתר השוק מתחלק בין 10 מתחרים שונים.

בכלל אירופה היא סיפור הצלחה מרשים עבור טבע, עם צמיחה של כ-62% ברבעון לרמה של 193 מיליון דולר, מספר שמהווה כמעט 30% מסך המכירות של טבע. מקוב מציין כי החברה העריכה לפני שנתיים כי תוכל להגיע למכירות של מיליארד דולר באירופה תוך 5-6 שנים. היום הוא אומר החברה צפויה להציג כבר בשנה הנוכחית יותר מ-60% מהיעד, כלומר מכירות של יותר מ-600 מיליון דולר.

מנוע צמיחה שני היא חטיבת ייצור חומרי הגלם (API) של טבע. זו הציגה ברבעון צמיחה בשיעור של 67% בהשוואה לרבעון המקביל ומכירותיה הסתכמו בכ-169 מיליון דולר. מקוב ציין כי המו"פ הגנרי של טבע הוא החזק בתעשייה ומאפשר לחברה להוסיף מדי שנה כ-10 סוגי חומרי גלם חדשים, שמצטרפים לכ-100 סוגי חומרי גלם שהחברה מייצרת היום. חטיבת ה-API, תורמת לטבע הן במישור של השורה העליונה, דרך המכירות לחברות מתחרות והן במישור של ההתייעלות הפנימית בשל המחירים הנוחים בה חטיבות הייצור של טבע יכולות לרכוש את המוצרים.

ההשקעות במו"פ מחזקות גם את צבר המוצרים של החברה, שנמצא בשלבים שונים בדרך לאישור ה-FDA. בסוף הרבעון כלל הצבר, שהינו הגדול ביותר בתעשייה הגנרית, כ-61 מוצרים, שמייצגים מכירות של כ-48 מיליארד דולר במונחי המוצר האתי. מתוך מוצרים אלו, החברה מעריכה כי הגישה את הבקשות לייצור של כ-15 תרופות, בהליך Paragraph 4, שיקנה לה בלעדיות בשיווק התרופות הללו, שמכירותיהם במונחי התרופה האתית מוערכים בכ-8 מיליארד דולר.

צמיחה מרשימה הציגה גם תרופת הדגל של טבע - הקופקסון, שמיועדת לטיפול בחולי טרשת נפוצה. מכירות הקופקסון הסתכמו ברבעון בכ-176 מיליון דולר - צמיחה של כ-35% ביחס לרבעון המקביל. מכירות הקופקסון בארה"ב הסתכמו בכ-120 מיליון דולר והיו גבוהים בכ-20% בהשוואה לרבעון המקביל. מכירות התרופה באירופה צמחו בשיעור חד יותר של כ-84% והגיעו לרמה של כ-56 מיליון דולר. למעשה, אמר הבוקר מקוב, מכירות הקופקסון באירופה מהוות היום כשליש מסך המכירות של התרופה.

וטבע כידוע לא מסתפקת בצמיחה פנימית. כך החברה מציינת כי ברבעון המדווח חלק ניכר מהצמיחה באירופה מיוחסת לפעילות חברת Teva Classics שטבע רכשה בצרפת מחברת באייר. היום אמר מקוב כי החברה בוחנת היום הזדמנויות כניסה לשווקים מפותחים דוגמת אמריקה הלטינית, ויפאן, אך המהלך ייקח זמן. בתגובה לשאלה הוא אומר כי על הכוונת נמצאות רכישות של חברות נוספות באירופה שיקלו על חדירת החברה למדינות אירופאיות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully