וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת: תיקון חוק שירות התעסוקה יצמצם באופן ניכר מספר מתווכי כוח האדם

עינב בן יהודה

29.7.2003 / 16:32

התיקון לחוק קובע כי יוכלו לעסוק בתיווך עובדים רק מנהלים בעלי השכלה מתאימה, ניסיון במשאבי אנוש וכאלו שעברו מבחני רישוי, דרישות שלא היו קיימות עד עתה



במשרד התמ"ת מעריכים כי בעקבות תיקון חוק שירות התעסוקה יצומצם באופן ניכר מספרם של מתווכי כח האדם, אשר מספרם מוערך כיום בלמעלה מ-1,200.



ועדת השרים לחקיקה אישרה השבוע את הצעתו של מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, לתיקון חוק שירות התעסוקה מכוחו מורשות לשכות עבודה פרטיות לפעול.



עד עתה איפשר החוק לכל מי שאינו בעל עבר פלילי לעסוק בתיווך כוח אדם. על פי ההצעה שאושרה, יוכלו לעסוק בתיווך עובדים אך ורק מנהלים בעלי השכלה מתאימה, ניסיון בנושא משאבי אנוש וכאלו שעברו מבחני רישוי.



לדברי אלי פז, סמנכ"ל בכיר במשרד העבודה, התיקון לחוק מגדיר את הליך התיווך של כוח אדם, ישראלי או זר, מטיל איסור על שימוש במתווכי ביניים ומגדיר סיבות לביטול, או הקפאת רשיונות והיתרים. התיקון לחוק יהדק את האיסור לגבות או לקבל כסף ממחפש העבודה עבור השמתו ויקנה לראשונה זכות לדורש העבודה לתבוע השבת סכום שנגבה ממנו שלא כחוק.



החוק יטיל גם על המעסיקים חובה להימנע מלקבל שירות ממתווך שאין בידו רשיון או/ו היתר לתיווך עובדים זרים. בהצעה קיימת החמרה מהותית בענישה כלפי מפירי החוק, לרבות היכולת לסגור פעילות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully