וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפה לשעבר של נאוה שטראוס בעסקי הצעצועים לביהמ"ש: "היא כישלון עסקי מהדהד"

אמיר הלמר

29.7.2003 / 17:28

שטראוס הגישה בקשה למינוי כונס נכסים לחברות צעצועים שבבעלות חיים דלאון, שותפה לשעבר, בטענה לחוב של כ-2 מ' ש'; דלאון טוען שבכוונתו להגיש כנגד משפחת שטראוס תביעת עתק בגין הנזקים



חברת צעצועים חצי חינם (2002) שבבעלות נאוה שטראוס (צברי), בתה של רעיה שטראוס, הגישה לאחרונה תביעה כנגד חברת צעצועי דלאון, שבבעלות חיים דלאון ודוד זרד, על סך של כ-2.1 מיליון שקל.



התביעה הוגשה בבית משפט השלום בכפר סבא באמצעות עו"ד יוסף פרידמן. בצמוד לתביעה הגישה החברה המפעילה את רשת חנויות "צעצועים חצי חינם" בקשה למנות כונס נכסים זמני לחנויות שונות המופעלות ע"י דלאון וזרד, לשעבר שותפיה העסקיים של שטראוס בחברת נמל הצעצועים, שבאמצעותה הופעלה רשת החנויות בעבר.



בין שטראוס דלאון וזרד נחתם בסוף חודש דצמבר 2002 הסכם לפיו פעילות נמל הצעצועים תועבר לחברת צעצועים חצי חינם, שבשליטת שטראוס, תמורת נטילת חובותיה והתחייבויותיה של נמל הצעצועים בסכום של למעלה מ-10 מיליון שקל.



במסגרת זו טוענת שטראוס בבקשה שהוגשה כי חברת צעצועי דלאון חייבת לצעצועי חצי חינם סכום של 2.1 מיליון שקל בגין רכישת סחורות, דמי שכירות ורכישת רכב. שטראוס טוענת כי דלאון הקים חברות נוספות, והעביר אליהן נכסים שונים כדי למלטם מידיה, ולכן יש למנות לאותם נכסים / חנויות כונס נכסים מטעמה.



יש לציין כי מבקשת מינוי כונס הנכסים לא ניתן ללמוד כי מדובר בנאוה שטראוס, ובמסגרת הבקשה נכתב כי חברת צעצועים חצי חינם היא בבעלות מאיה (מיכאל) צברי, אלא שהיום הוגשה תגובתה של צעצועי דלאון, שבבעלות דלאון וזרד. התגובה הוגשה באמצעות עו"ד אלדד יניב ועו"ד גדעון שפק.



בתחילת התגובה נכתב כך: "הבקשה נעדרת כל בסיס, משפטי ועובדתי. בהעדר עילה אמיתית שבדין למינוי כונס נכסים זמני, ברור וגלוי כי המטרה היחידה העומדת מאחורי הגשתה היא המערכה הכוחנית, המתנשאת וחסרת הפשרות עליה מנצחת באופן אישי, בחוסר תום לב שאין למעלה ממנו, בדרכי כחש וכזב, הגברת נאווה שטראוס, נסיכה לבית שטראוס הידוע, שהיא בעלת השליטה במבקשות, תוך שהיא מערבת נקמנות אישית כתוצאה של קשרים רומנטיים שקרסו בתחפושת של מחלוקת עסקית".



דלאון מציין בתגובה כי "שטראוס נטלה לידיה את מושכות הניהול במבקשות, בין היתר, בעקבות משבר ביחסים הרומנטיים שבינה לבין שותפה העסקי עד לא מכבר, דוד זרד, שהיה בן זוגה במשך שנים רבות". השניים מוסיפים כי לאחר מכן היא "התגלתה ככישלון ניהולי מן המדרגה הראשונה, ובתקופת ניהולה את המבקשות צנחו מכירותיהן פלאים".



"הגב' שטראוס, נסיכה שלא מהאגדות, אשר נולדה וכפית של זהב לה בפיה, התגלתה ככישלון ניהולי מהדהד שאין כדוגמתו במקומותינו, וכל מה שהצליחה להשיג מסתכם בתוצאות עסקיות מרות. כעת מבקשת הגב' שטראוס להסתיר ערוותה תוך שהיא מנסה לתלות כשלונה הצורב במשיבות. ניסיון זה לא יצליח", מוסיף דלאון.



לטענתו, שטראוס מציגה בבקשה תמונה עובדתית מסולפת בקשר עם החוב לו היא טוענת. דלאון טוען ששטראוס אינה מזכירה בתביעה כי היא לא עמדה בהתחייבויותיה על פי ההסכם בו קיבלה את השליטה בנמל הצעצועים. לטענתו, שטראוס נותרה חייבת סכומי עתק בשיעור של למעלה מ-10 מיליון שקל.



דלאון טוען כי בכוונתו להגיש כבר בימים הקרובים תביעת עתק כנגד נאוה שטראוס ונגד "קרוביה ומקורביה, לרבות השותפות הבלתי רשומה במסגרתה מנוהלים עסקיה, ובה שותפים, בין היתר, מר מיכאל שטראוס, הגב' עופרה שטראוס והגב' רעיה שטראוס". דיון בבקשת הכינוס נקבע לסוף חודש יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully