וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאו ג'ונס ירד ב-0.7% על רקע אכזבה קשה ממדד ביטחון הצרכנים; מקדונלד'ס מיתנה הירידות עם עלייה של 4.2%

רן דוידוב

29.7.2003 / 23:17

ענקית המזון דיווחה על גידול במכירות הרבעוניות; דופון ו-ורייזון רשמו ירידה של 1% ו-1.6% בהתאמה למרות שעלו בסנט על תחזיות הרווח למניה



אכזבה קשה ממדד ביטחון הצרכנים ומקבץ דו"חות מעורבים שיגרו את שוק המניות האמריקאי ליום מסחר הפכפך בסיומו רשמו המדדים ירידות. נפח המסחר בזירות היה דל. מדד דאו ג'ונס איבד 0.7% כשזינוק במניית מקדונלד'ס מסייע למתן את ירידתו. מדד נאסד"ק נסוג ב-0.2%.



מדד ביטחון הצרכנים שמפרסם מכון המחקר קונפרנס בורד צנח בחודש יולי לרמה של 76.6, הנמוכה ביותר מאז חודש מארס, לעומת 83.5 ביוני. הנפילה החדה עמדה בניגוד מוחלט לתחזיות שצפו עלייה לרמה של 85. אנליסטים הציעו להתייחס לנתונים בזהירות ואמרו כי המדד המקביל של אוניברסיטת מישיגן, שמתפרסם ביום שישי, יסייע לקבוע האם אכן מדובר במגמה.



מדד משני הבודק את הציפיות הכלכליות לששת החודשים הקרובים נפל ב-10 נק' ל-86.4, לעומת 96.4 ביוני. מנהלת מרכז המחקר הצרכני של המכון, לין פרנקו, אמרה כי נפילת המדדים מבטאת את הדאגה הגוברת מחולשת שוק העבודה.



בממשל, עם זאת, ממשיכים להביע ביטחון באשר להתאוששות הממשמשת ובאה של כלכלת ארה"ב. היום אמר ג'ון סנואו, שר האוצר של ארה"ב, כי הכלכלה האמריקאית נמצאת על סף התאוששות. עוד אמר סנואו כי הוא צופה צמיחה של יותר מ-4% בתמ"ג ב-2004.



עונת הדו"חות נכנסת לישורת האחרונה ועד עתה עמדו מרבית החברות בתחזיות הרבעוניות או עלו עליהן. 58 מתוך 76 חברות הטכנולוגיה אשר שייכות למדד ה-S&P 500 כבר מסרו את תוצאות רבעון יוני. בממוצע עלו רווחי החברות עד כה ב-27% לעומת השנה הקודמת ולעומת תחזית אנליסטים לעלייה של 24% ברווחים. מכירות החברות עלו עד כה בממוצע של 4% לעומת תחזית אנליסטים ל-3%.



ורייזון קומיוניקיישנס (סימול VZ), חברת הטלפון הגדולה בארה"ב, רשמה רווח של 1.9 מיליארד דולר לפני הוצאות חד פעמיות ברבעון השני של 2003, ועלתה על התחזיות. צמיחה בתחום הסלולר סייעה לחברה להפוך הפסד של 2.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. בניכוי הפרשה חד פעמית של 1.6 מיליארד דולר, רשמה ורייזון רווח נקי של 338 מיליון דולר. הכנסותיה הכוללות צמחו ב-2% ל-16.8 מיליארד דולר. המניה ירדה ב-1.6%.



ענקית הכימיקלים הקנדית דופון (סימול DD) רשמה רווח של 675 מיליון דולר, או 67 סנט למניה, ברבעון השני, בהשוואה ל-543 מיליון דולר, או 54 סנט למניה, בתקופה המקבילה. בניכוי הוצאות חד פעמיות הסתכם רווח החברה ב-62 סנט למניה, גבוה בסנט מן התחזיות. המניה איבדה 1%.



חברת טייקו (סימול TYC) דיווחה היום על מעבר למאזן חיובי ברבעון הכספים השלישי של החברה לאחר שברבעון המקביל בשנה הקודמת רשמה הפסד הקשור להוצאות היפרדות החברה מ-CIT. כמו כן עידכנה החברה תוצאותיה הפיננסיות מ-1998 ועד היום. מניית יצרנית הציוד הרפואי, הרכיבים האלקטרוניים ומערכות האזעקה, ירדה ב-3.8%.



חברת הטלפון האמריקאית ספרינט (סימול FON) דיווחה אתמול לאחר הסגירה כי חזרה לרווח ברבעון השני לעומת התקופה המקבילה ועל ירידה בהכנסותיה בתקופה המדווחת. ספרינט רשמה ירידה בהכנסות הכוללות של חטיבותיה לרמה של 6.5 מיליארד דולר, בשורת הרווח דיווחה החברה על רווח מצרפי נקי של 7 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 68 מיליון דולר בתקופה המקבילה. המניה ירדה ב-1.5%.



מקדונלד'ס (סימול MCD), רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, רשמה ירידה ברווח ברבעון השני של השנה. למרות שיפור שנרשם במכירותיה לקראת סוף הרבעון, הביאו עלויות גדולות לתוצאות החלשות. החברה רשמה רווח של 471 מיליון דולר, או 37 סנט למניה, בהתאם לתחזיות. בתקופה המקבילה רשמה רווח של 497 מיליון דולר. המניה זינקה ב-4.2%.



ג'יי.פי מורגן צ'ייס וסיטיגרופ , שני הבנקים הגדולים בארה"ב, צפויים לשלם קנס של 135 מיליון דולר ו-120 מיליון דולר בהתאמה, כדי ליישב תביעות על חלקם בהונאה באנרון.



שני הבנקים נחקרו על ידי הרשויות בארה"ב על חלקם בהונאה החשבונאית, שסייעה לאנרון להסתיר את חובותיה. הסכם הפשרה עם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) אינו כולל אישומים פליליים נגד הבנקים, אולם דורש מהם הבטחה לשנות את שיטות העסקים שלהם. מניותיהם ירדו בכ-0.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully