וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק איבד 0.2% בסיום יום מסחר תנודתי

שירלי יום-טוב

29.7.2003 / 23:56

טבע הוסיפה 2.2% על רקע הדו"חות והעלאת התחזיות; אם סיסטמס עלתה ב-7.5% במחזור גבוה עקב הסכם שיתוף פעולה עם טושיבה; אופטיבייס עלתה ב-6.5%; לומניס הוסיפה 5.5% לקראת הדו"חות

יום מסחר תנודתי נוסף נרשם בוול סטריט, שבסיומו ירד הנאסד"ק ב-0.2% לרמה של 1,731 נקודות והדאו איבד 0.7% לרמה של 9,204 נקודות. המדדים אמנם פתחו את המסחר בעליות קלות, אך כחצי שעה לאחר מכן, במקביל לפרסום נתוני מדד בטחון הצרכנים לחודש יולי שאיכזבו, החלו המדדים לרשום ירידות שאף העמיקו לאחר מכן. שמועות בדבר לכידתו של נשיא עיראק לשעבר, סדאם חוסיין, הספיקו לעודד קמעה את המשקיעים ובסופו של היום התמתנו הירידות.

נתוני מדד בטחון הצרכנים לחודש יולי עמדו על 76.6 נקודות בלבד לעומת צפי ל-85 נקודות ולעומת 83.5 נקודות בחודש יוני. בהמשך השבוע יתקבלו נתוני מקרו משמעותיים נוספים כמו דו"ח התעסוקה לחודש יולי ונתוני התמ"ג הראשונים לרבעון השני.

בין החברות הישראליות הנסחרות ריכזה היום עניין מניית טבע, שהוסיפה 2.2% למחיר של 58 דולר במחזור גבוה. טבע דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי עם רווח של 210 מיליון דולר על הכנסות של 764 מיליון דולר.

בנוסף, העלתה טבע את תחזיותיה להמשך השנה כך שהיא צופה מכירות של 3.1-3.2 מיליארד דולר, כלומר תוספת של 100-200 מיליון דולר לשורה העליונה בהשוואה לתחזית הקודמת שניתנה עם פרסום הדו"חות לרבעון הראשון. בשורה התחתונה החברה צופה כעת כי תציג רווח של 2-2.05 דולרים למניה.

האנליסט אורי הרשקוביץ מבית ההשקעות לידר ושות' ציין בסקירה שפירסם כי הנתון המפתיע היה בעיקר המכירות הגנריות באירופה שזינקו ב-58%. בלידר הותירו את המלצת ה"קנייה חזקה" עם מחיר יעד של 65 דולר למניה.

הודעה משמעותית נוספת הגיעה מחברת אם סיסטמס, שחתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת טושיבה. במסגרת ההסכם, השקיעה טושיבה בחברה הישראלית סכום של 4 מיליון דולר עם אפשרות להגדיל את החזקותיה. בנוסף, סיכמו החברות על פיתוח משותף של מוצרים חדשים מבוססי פלאש. הסכם זה מהווה הצהרת אמון נוספת בחברת אם סיסטמס ובשוק שבו היא פועלת. מניית החברה עלתה ב-7.5% למחיר של 15 דולר במחזור גבוה.

מניית אופטיבייס הוסיפה 6.7% למחיר של 4.3 דולרים במחזור גבוה יחסית לממוצע לה. החברה הציגה היום דו"חות בהתאם להערכות שסיפקה בסיום הרבעון הקודם ודיווחה על רווח נקי של 1.3 מיליון דולר על הכנסות של 4.8 מיליון דולר. החברה צופה כי ההכנסות ממוצר ה-MGW-5100 המיועד למפעילות תקשורת המבקשות לספק ללקוחותיהן שירותי וידיאו, יעלו על אלו של הרבעון השני - 700 אלף דולר. אופטיבייס נסחרת לפי שווי שוק של כ-50 מיליון דולר כשבקופתה 48.8 מיליון דולר נכון לסיום הרבעון השני.

בנק אגוד הוריד את המלצתו למניית צורן, שזינקה בכ-85% מתחילת 2003. ההמלצה הורדה מ"קנייה" ל"החזק", למרות שבאגוד מעריכים כי החברה תמשיך לרשום צמיחה משמעותית בתחום שבבי הדחיסה ל-DVD ומצלמות הדיגיטליות, כמו גם בפעילויות החדשות של טלוויזיה דיגיטלית ברזולוציה גבוהה והדמיה דיגיטלית. בבנק ציינו כי הסיבה לשינוי ההמלצה היא העלייה החדה במחיר המניה המשקף לחברה שווי שוק של יותר מ-750 מיליון דולר. המניה ירדה היום ב-1% למחיר של 26.1 דולר.

חברת אטיוניטי, המתמחה בפתרונות לקישוריות בין מערכות הפעלה, דיווחה על הכנסות של 4.3 מיליון דולר - עלייה של 100 אלף דולר מהכנסות הרבעון הקודם וללא שינוי מהרבעון המקביל. ההפסד הנקי היה 198 אלף דולר או סנט למניה בהשוואה לרווח נקי של 155 אלף דולר או סנט למניה ברבעון שעבר. בבדיקה של חצי השנה הראשונה, הרי שהחברה כמעט מאוזנת (הפסד של 57 אלף דולר או איזון בשורת הרווח למניה). המניה איבדה 6.2% למחיר של 1.2 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של 17.5 מיליון דולר. מתחילת השנה היא עלתה בכ-50%.

עוד בלטו: מניית לומניס שהוסיפה 5.7% למחיר של 1.5 דולרים לקראת פרסום הדו"חות לפנות בוקר; מגל, שהמשיכה להתחזק ועלתה ב-5% למחיר של 8.6 דולרים במחזור גבוה בהמשך לזינוק של 29% אתמול. זאת, על רקע כתבה אוהדת במגזין העסקים "בארונ'ס" ודו"חות הרבעון הראשון, שכללו תחזית חיובית להמשך. אי.סי.טל עלתה ב-8.5% למחיר של 6.5 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully