וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 93% במכירות מצלמות דיגיטליות במחצית הראשונה של השנה

דפנה מאור

30.7.2003 / 9:26

באירופה נרשמה עלייה של 149% במכירות במונחי יחידות, לפי נתוני CIPA; גרטנר חוזה כי השוק האמריקאי יצמח ל-12.9 מיליון יחידות השנה

מצלמות דיגיטליות מבססות את מעמדן כאחד המוצרים המועדפים ומזרזי הצמיחה המצליחים ביותר בעולם הטכנולוגיה. בחודשים ינואר עד מאי נרשם זינוק של 93% במכירות מצלמות דיגיטליות בעולם, במונחי יחידות. עלייה זו מייצגת גידול של 45% בהכנסות ממכירות מצלמות דיגיטליות, לפי נתוני CIPA (איגוד מוצרי הצילום וההדמיה).

יצרניות מוצרי הצילום אשר מיהרו להצטרף למגמה, כמו ניקון, פוג'יטסו וקאנון, נהנו מגידול עז בפלח שוק זה. אחרות, כמו קודאק, אשר לא מיהרו להסתגל, והמשיכו להתפרנס ממכירת סרטי צילום מסורתיים, סבלו מנפילה ברווח ובהכנסות.

לפי נתוני CIP, נמכרו בין ינואר למאי השנה 13.37 מיליון מצלמות דיגיטליות, בערך כולל של 3.43 מיליארד דולר. באותו זמן, נרשמה ירידה של 20% במספר מצלמות הסרטים רגילות, שנמכרו ב-6.94 מיליון יחידות, ובשווי של 479 מיליון דולר.

נתונים אלה מראים כי מצלמות רגילות עולות בממוצע 69 דולר ליחידה, בעוד שמצלמות דיגיטליות נמכרות בממוצע ב-257 דולר, ולמרות זאת מספר היחידות שנמכר מהן היה כפול משל מצלמות רגילות. מחירן של המצלמות הדיגיטליות הולך ויורד ככל שהביקוש להן גדל, כמקובל בטכנולוגיות בצמיחה.

לפי נתוני גרטנר דאקווסט, נרשמה בשנה שהסתיימה במאי 2003 עלייה של 26% במכירות מצלמות דיגיטליות במונחים דולריים בארה"ב. חברת המחקר חוזה כי המגמה תימשך, ועד סוף השנה יימכרו בארה"ב 12.9 מיליון מצלמות דיגיטליות.

אולם ארה"ב איננה המובילה באימוץ הטכנולוגיה החדשה. נתוני CIPA מראים כי אירופה היא השוק הנלהב ביותר עבור מצלמות דיגיטליות. המכירות בחמשת החודשים הראשונים של השנה זינקו ב-149% ל-4.5 מיליון יחידות, בשווי של 1.17 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully