וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולפן הקולנוע MGM פרש מהמירוץ לרכישת נכסי המדיה האמריקאיים של ויוונדי-יוניברסל

רן דוידוב

30.7.2003 / 10:28

אנליסטים מעריכים כי פרישת MGM תקשה על ויוונדי למכור את הנכסים בסכום שישביע את רצונה; MGM הציעה 11.5 מיליארד דולר; במירוץ נותרו כעת ארבע קבוצות



במירוץ לרכישת חטיבת הבידור האמריקאית של ויוונדי-יוניברסל נותרו רק ארבע משתתפות לאחר שאולפן הקולנוע הוותיק MGM הודיע כי הוא מסיר ממנו את ידו. MGM, שהצעתו האחרונה עמדה על 11.5 מיליארד דולר, טען כי מחיר הנכסים הפך גבוה מדי.



אנליסטים טענו כי פרישת MGM עלולה לחבל בנסיונותיה של ויוונדי למכור את נכסי המדיה המדוברים, הכוללים את אולפן הקולנוע יוניברסל, פארקי שעשועים ורשתות טלוויזיה בכבלים. מקורות יודעי דבר אמרו כי מנכ"ל ויוונדי, ז'אן-רנה פורטו מבקש לקבל כ-14 מיליארד דולר עבור הנכסים.



ויוונדי החליטה למכור את מרבית חטיבתה האמריקאית בניסיון להוריד את צבר חובותיה הגדול המסתכם ב-16 מיליארד דולר. מקורות יודעי דבר אמרו לסוכנות "רויטרס" כי החברה מבקשת לסיים את הליך המכירה הפומבית עד לאמצע חודש אוגוסט ולבחור את המנצחת עמה תישא ותיתן על פרטי העסקה הסופיים.



פרישת MGM מותירה בהתמודדות שתי קבוצות בלבד שהגישו עד עתה הצעות רכש רשמיות. האחת היא חברת ליברטי מדיה של ג'ון מלון והאחרת היא קבוצת משקיעים המונהגת בידי אדגר ברונפמן הבן.



בנוסף לכך משתתפות בתחרות רשת הטלוויזיה NBC שבבעלות ג'נרל אלקטריק, המציעה להתמזג עם ויוונדי-יוניברסל-אנטרטיינמנט, ו-ויאקום שהביעה עניין רק ברכישת ערוצי הטלוויזיה בכבלים של החטיבה.



בסיבוב הראשון של הצעות הרכש דחתה ויוונדי הצעה שהגיש גרעין משקיעים המאוגד סביב טייקון הנפט מרווין דיוויס. עם זאת אנשי הקבוצה אמרו כי החליטו לעבור לעמדת המתנה תוך אפשרות לשוב למירוץ בשלב מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully